Familjen utökad

publicerat i Barnen, Cykla MTB;
Vardagen rullar på.
Det simmas inomhus, springs ute och gymmas lite.
Cyklade en riktigt fin kustrunda med Mathias för några veckor sedan. 
En sån dag som lägger sig som bomull runt hjärtat.
Jag får med mig barnet till gymmet ibland.
Förbereder med matlåda åt henne och sticker direkt efter jobbet.
Det har gått bra hittills (läs: fri surf).
Näst äldsta var med i personaltidningen.
Jättefint reportage om hennes utbildning.
Utöver jobbet så tränar dom hund och lever livet på landet.
 
Fina, fina Majken.
Förra helgen lämnade dom henne till moster och drog till Norge för att hämta hem den nya stjärnan Rusti. En malle-tik på 15 månader, vilken skönhet.
Kolla in tjejerna.
Samma dag dom kom hem var det Högtidsmiddag på flottiljen.
Mammahjärtat smälter varenda år. 2017 2018
Det här är deras tredje middag tillsammans.
Mitt äldsta hjärta har också bytt befattning, typ två gånger, den senaste tiden.
Nu jobbar hon som kommunikatör och samtidigt på rekrytering (?). Kommer troligen få skäll för jag har så dålig koll.
Deras hund Taiga har vuxit och blivit en otroligt fin yngling.
Smart och taggad.
Jag och junioren var upp på Stormorshäll för att ta en promenad och fika tillsammans med alla som sprang Stormorstrailen till förmån för Rädda Barnen Söderhamn.
Gott fika och fint höstväder.
Det gick inte att gå in efteråt heller, jag stannade ute och vintrade hemma, Kaprifolerna blev nerklippta och gräsklipparen fick mala ner lite höstlöv. Bäst att passa på medan det är väder.
Närmast framöver (förutom cykling till helgen) ska vi fira vår blivande 9-åring, rätt mycket att styra upp. Ett par av barnen kommer hem och hjälper till med tipsrunda och skattjakt ❤.
Present är fixad och hon hade faktiskt några önskningar i år. Skönt.
Nämen livet rullar på liksom...
 

Kommentera inlägget här :