Nyår 2017

publicerat i Barnen, Löpning;
Nyåret 2017 - Båda stora barnen har åkt, den ena till Linköping och den andra till Filippinerna, så det var jag och junioren hemma. Nyår har aldrig varit min högtid så att den firas lite stillsamt är skönt. 
Vi började dagen med att åka skridskor tillsammans med faderskapet i den nya bandyhallen, det tog ett tag innan barnet kom igång men sen var det riktigt roligt.  Vi hade smörgåsar med oss för att orka längre.
När vi kom hem så bytte jag om och sprang med hunden, supersmidigt med midjebälte. Nästa steg blir en sele, inte för att hon ska dra utan mer för att hon ska förstå skillnaden mellan nöje och träning, tänker jag.
Det skymmer redan 14:30, blä!
Medan jag duschade fick junioren i uppgift att duka bordet med blommor, ljus och serpentiner. Vi bjöd in själva faderskapet vilket gjorde det hela ännu roligare för barnet. Då blev det bordsplacering minsann.
Vi mumsade kycklingspett, ugnsrostad potatis, sallad och bea. Jag drack bubbel och de andra två läsk. Det var ju ändå nyår... måste beställa fler av den sortens bubbel. Det var verkligen supergott! Till efterrätt blev det prinsessbakelse (direkt ur frysen på ICA). En middag som samtliga gillade ♥
Sen hängde vi lite och efter ett tag så var det dags för dom att åka till sitt.
Nyårsfilmen blev den här, en lagom engagerande och mysig film.
Nyårsdagen började starkt, eller i alla fall men en fin sväng runt Ålsjön med P-E. 
Grått, blött och disigt. Vackert på sitt eget vis.
Det blev en del pulsande i snö och några alternativa vägval, det som inte ger flås ger styrka. Inte en meter är i onödan eller oviktig.
Som synes på klockan så blev det sovmorgon innan, nån måtta på hurtigheten får det vara.
Så, gott slut och lika god början. 

Taggar: Nyår;

Kommentera inlägget här :