Mat och gym och promenad

publicerat i Barnen, Essie, Träna;
Den helgen swishade förbi och försvann väldigt fort.
I torsdags kom första paret barn hem, vi hann nästan bara dricka en kopp te och sen var det läggdags. Innan dess hade jag hunnit gratta mamma på födelsedagen, men vi firade henne först dagen efter när syster kom upp.
Då anslöt sig också nästa par med ungdomar, fast ungdomar... han är nyfyllda 28 och hon fyller snart 25 (vilket innebär att jag snart fyller 45;).
I vilket fall bjöd mamma oss på portergryta.
Med ett gott rött vin till.
Och prinsesstårta (tur att jag och svärsonen hann springa lite innan, eller, han joggade försiktigt och jag pinnade på).
Dagen efter var det bestämt att vi skulle träna på gym. Jag bad syster om hjälp med frivändningar eftersom jag stött på det i "boxen" under veckan och inte hade en aning om hur det skulle utföras.
Så hon fick visa om och om igen, förklara och sen titta när jag försökte. Det är faktiskt skitsvårt för mig att få ihop allt till en rörelse. Men jag får göra som alla andra, öööööva.
Sen fick jag prova benböj också, med strax under hälften av vikterna som syster har. Ju mer jag försöker lära mig, desto mer förstår att exakt hur stark hon är egentligen. Nu har jag lite referenser i alla fall. Typ, det hon frivänder är samma jag kör på marklyft.
När jag, barnet med sambo och syster nötte teknik så körde den andra svärsonen tunga benböj, så där som får stången att krokna lite. Fi fan! Men efter det så bytte vi rum och körde lite överkropp för att sen avsluta med släde. DET är roligt tycker jag, får galet hög puls!
Efter träning kom lunch med pasta och falukorv (fint ska det va) och middag med hemgjort bea, lövbiff och potatisgratäng. Avslutade kvällen med sällskapsspel, ost och smågodis. 
Sen blev det första advent och hemresedag för alla barnen. Men innan dess hann vi med skogspromenad med hundarna.
Skönt att få springa av sig lite innan bilresan hem. 
Få lite frisk luft och röra på benen lite efter gårdagens gym.
Först ut att åka var äldsta ♥, tänka sig... snart 25 år gammal.
Någon timme senare åkte mellanbarnet.
Och sist var det juniorens tur att åka till pappa.
Själv skolkade jag från träning och fixade lite advent istället.
Julgardiner och stakar för hela slanten.
Pyntade och putsade så pass mycket att jag nästan sov över i morse.
I alla fulla fall så längtar jag till jul när (nästan) alla är hemma igen, det blir fullt i alla rum och i hjärtat. Båda mina systrar kommer hem också, det kommer bli kul!

Kommentera inlägget här :