Jul & Nyår 2016

publicerat i Allmänt;
Tradition numera, simma dagen före dopparedagen.

Tog med oss frukost till simhallen, simmade ett mysigt pass och sen blev det gofika vid bassängkanten.
Senare under eftermiddagen passade vi, jag syster och döttrarna, på att springa elljusspåret också.

När junioren kom så åkte vi till mor och far för att göra lite julgodis. Ingen jul utan saffransfudge, den är magisk. Trist att syster kom på att jag höll mig undan hushållsarbetet så jag fick hacka pistagenötter. Attans.
Julaftonen började med gröt och klappar, jag klev upp tidigt för att duscha så själva jultvagningen blev klar innan tomten kom.
Granen fick några extra julkulor.
Sen blev det mat, syster var chef, sen blev hon avsatt och återinsatt... mormor på 88 år kom in och talade om hur det skulle gå till (på mitt sätt - det rätta). Nej, skämt å sido, vi hade en trevlig julafton som avslutades med sällskapsspel och ett glas rött. Jag fick fantastiskt fina julklappar. 
På juldagen blev det en väldigt isig, men vacker, löptur ner till Marmen.
På annandagen for jag och två av döttrarna ner till Lidköping för några dagars umgänge, riktigt efterlängtat att få åka ner igen.
Tisdagen spenderades hos bror i Skövde, vi byggde pussel och grillade hemgjord korv.
Sen matade vi hästar och åt tacos, en riktigt skön dag.
Onsdag, hockey i Grästorp. Fick krama lite extra på svärsonen.
Torsdag, turridning med barnet, syster samt hennes kompis med dotter.
Första gången på en islänning för mig, jag brukar välja stor häst om det finns men det här var riktigt roligt.
På torsdagkväll blev det pizza och sällskapsspel.
Dessutom några glas rödvin, det var så himla trevligt att vi beslutade oss för att stanna en dag till. Klart värt!
Men på nyårsaftonens morgon var det dags att säga hejdå, vi ses allra senast i mars, kanske tidigare.
Jag och junioren åkte hemåt, hann handla nyårsmaten innan affärerna stängde. Jag valde kalkon och hon minirösti, det blev riktigt gott.

Nu är jag tillbaka på jobbet, några vardagar och sen är det helg igen. Båda stora tjejerna är hemma och spenderar dagarna med angiveri av varandra via Snapchat... Jag passar på att träna medan jag känner mig stark.
Nytt år, känns bra.

Kommentera inlägget här :