Fira mig och långfärdsskridskor

publicerat i Barnen, Träna;
Så blev det min födelsedag till slut. 43 år liksom.
Vi är många i januari, svärsonen, pappa, äldsta, jag och farmor, medan hon levde.
Jag fick hem de stora barnen, en kompis till dom och en till mig på fredag kväll. Så huset har varit fyllt med liv och rörelse, precis i min smak. Som muggen jag fick.

För att rasta oss lite så bokade jag långfärdsskridskor på Kungsholmen, det finns sparkstöttingar, skidspår och vildmarksbad också. Nåt för alla. Choklad med grädde t ex.
Jag förstod att det skulle vara svårt, såklart. Men det var faktiskt lite svårare ändå och halvvägs runt fick jag stanna för att spänna remmarna ännu hårdare eftersom pjäxan rörde sig.
Kolla vackert.
Efter jag åkt färdigt så fick jag låna en annan typ av pjäxa/skena och då gick det mycket bättre. Jag avslutade vid gott mod med rosor på kinderna. Sen åt vi lunch i restaurangen och njöt av de fina omgivningarna... endast 18 minuter från min ytterdörr.
Efter frukost på söndagen så tog vi en löptur i skogen ner mot Ljusnan, det gick riktigt tungt för min del men belöningen är densamma. Ro i kroppen och en varm dusch.
Sen var det dags för samtliga att börja sin resa hemåt. Jag vinkade av en i bil och tre vid tåget, extra roligt att få med ett bonusbarn över helgen ♥. 
Så var den helgen över men tulpanerna står några dagar till.
Själv tänker jag googla skridskor, kan inte lämna in än, måste öva lite.

Taggar: födelsedag;

Kommentera inlägget här :