Eviga och livet

publicerat i Allmänt;
Äntligen kom hon upp, Eviga.
Jag har (efter jul och födelsedag) tre akvareller med Eviga, uppifrån och ner.
Eviga hänger med retro.
Bless this mess.
Flest prylar vinner.

Blir glad varenda gång jag ser henne. Vill man se mer Eviga så finns hon och flera av hennes kamrater på Instagram under @krutrutkonst. ÄLSKAR det kontot!
Sen kan jag tillägga att tavlorna kommer hänga kvar till nästa tapetsering pga hål.
Förra veckan hade jag praktikant på jobbet, en svart kungspudel. Mamma och pappa var bortresta och då passade vi på att leka hundägare några dagar. 
Skönt att få en kort lunchpromenad, trots regn och blåst.
Nästa dag bjöd på sol.
Junioren är reserverad för hundar, men Stella går bra. Till och med så hon fick ligga i fotändan i sängen och där låg hon kvar hela kvällen. Fick ropa ut henne vid 22-tiden för att hon skulle kissa inför natten men sen kröp hon upp igen. Vid 3-snåret kom junioren intassande till mitt sovrum och hack i häl kom hunden. Så himla gulligt.
Jag åkte på en man-flu i lördags, en 24-timmars typ influensa. Jag fick lägga mig tidigt, sov länge, klev upp och fixade frukost samt satte igång köttfärssås i Croc-poten. Sov på soffan. Ringde mamma och beklagade mig, hon erbjöd sig att handla och jag tackade nej. Sov på soffan.
Tänkte "ta mig i kragen" i duschen och sen handla, men det gick inte alls. Fick be föräldrarna om hjälp med handling och exet fick hämta barnet hos mig. Han var en ängel som dessutom tog en omväg för att fixa glass och mandelbiskiver. Nyponsoppan kokade jag själv (så himla värt några minuter extra), struntade i potatismjöl (hade inget) och tog 1 msk socker.
Men nu känner jag mig nästan helt återställd igen, tänker att löparskorna behöver komm ut lite mot kvällskvisten. Sen är det invigning av SM-veckan. Tänk att vi får visa upp vårt fina Söderhamn!
 

Kommentera inlägget här :