Vi simmar och cyklar

publicerat i Barnen;
Äntligen känns simningen bra igen, tänk att halva utomhussäsongen ska gå innan det känns okej. Konstigt nog gäller det bara ren simning, swimrun fungerar alltid... måste vara för att det är så kul!
I lördags simmade vi ganska tidigt på morgonen, strax efter 8 typ.
Inte världens bästa väder, blåsigt med ettriga vågor och lite regn. Men sånt spelar ju ingen roll när det är varmt i vattnet och en behöver öva i mer levande vatten. Det blev 1700 meter fin simning och som kronan på verket hade M med sig fika. Ägg, kaffe och kaka.
Sen vände jag hemåt och hämtade junioren, vi åkte in till stan och kikade på några målgångar i Skärgårdstriatlon och handlade lördagsgodis... allt medan mamma marinerade kött och pappa fixade grillen där hemma. Skön lördag kväll som avslutades med ett (eller två) glas vitt, fotboll och godis.
Igår var det lite bättre väder och jag hade lovat barnet fattiga riddare till lunch så vi tog cyklarna och gav oss iväg på smultronjakt.
Lillan har fått låna MTB av en vän till mig så vi passade på att få ut henne på några större stigar, där hittade massor med smultron. Solvarma och riktigt söta.
Så här parkerar vi cyklarna efter vägen.
Sen kokade vi sylt och åt.
Det blev sååå gott men ganska sött, trots att jag var väldigt sparsam med socker. 
Söndagens simning kommer i ett eget inlägg när jag redigerat bilderna Amanda tog medan vi övade starter.

Kommentera inlägget här :