Vackert så

publicerat i Allmänt;
I torsdags var vi ut till mamma och pappa för att titta till huset, vattna lite blommor, fylla på sista säckarna med pellets och ta in posten. 4 pallar med värme hade kranbilen ställt av, tur att deras granne skött skottningen så det gick att ta sig in.

Efter en hel den roddning så kunde jag simma i fredags, lillan blev hämtad tidigare på förskolan av storasyster och fick vara med sin far på jobbet en stund innan dom åkte hem. Själv fick jag ihop 2150 meter med blandad kompott. Jag gillar serien med platta som är 25 m fritt, 50 meter rygg, 75 m fritt. Den körde jag tre varv på och sen är jag varm i kroppen och redo för lite annat.

Vi gjorde pizza tillsammans, ungdomarna , lillan och jag. Sen blev det soffhäng till Fångarna på Fortet, skönt att äntligen fått lite ro i kroppen.

Lördag morgon var vacker, det var något mjukt och varmt i ljuset. Här är utsikten från mitt sovrum som, trots att det ligger under altantaket, har alldeles tillräckligt med ljus för att vara lagom en sommarmorgon också.

Varmt och blått, -15 grader och det här är skogen bakom mitt vardagsrum.

Nåja, trots kylan så skulle pellets bäras in hos föräldrarna och äldsta kom för att hjälpa. JAg fick börja med att skotta ur källartrappan så när vi väl började bära så var jag uppvärmd och klar.

Lillan roade sig med att klättra på pallarna och hålla sig varm, hon var den enda av oss som frös. Vi bar in 1,5 pall och fyllde förrådet upp till kanten. Sen åkte vi hem och åt lunch.

Hoppsan, vi blev visst lite rastlösa mot kvällningen, det blev en halv sats kanelbullar. Precis en plåt och lillan gjorde allt utom rörandet i början och skärningen på slutet. Duktig liten, fast jag blev lite misstänksam när hon bad mig gå och göra nåt i ett annat rum (så hon kunde smaka fyllningen).

Söndagen bestod av att ta reda på tvätten och kolla på pingis div. 2, jag hoppas att junioren kommer gilla pingis, himla trevligt med hallsporter.
När hon åkt till sin far snörade jag på mig dubbskorna och sprang årets långsammaste runda i snömodd och lätt snöfall. Men det gjorde inget, det var alldeles tillräckligt jobbigt ändå. Avslutade med snöskottning och ett cirkelpass, färgade fransarna, åt två ägg och somnade BUMS.

Nu är det måndag och ikväll väntar mastersgruppen, fi fan vad roligt!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Siv Larsson :

Idag började jag nybörjarkursen i crawlning😊 åh herregud vad vatten jag har i magen och det enda som är bra med det är att man inte behöver ta kvällsfika!😂 Det var jätteroligt men andningen blir en utmaning !

Svar: Du kommer få till det, jag lovar :)Det var nån som sa till mig i början att det är antalet meter i bassängen som betalar sig, det kan ligga lite sanning i det. Kolla in Micke Roséns klipp på youtube, där finns det massor av nyttiga tips.
Lise-Lott

Kommentera inlägget här :