Högvakten

publicerat i Barnen;
I fredags åkte jag och junioren ner till huvudstaden för att se när tonåringen tjänstgjorde på (i/under?) Högvakten. Vi stannade först hos min moster i Bromma för fika innan vi landade hos min lillasyster framåt eftermiddagen.
Där blev det nybakta lussekatter och ett gott rödvin.

Lördag morgon började med nykokt nyponsoppa (inte alls att förväxla med köpt), yogurt och färskt bröd med en himla massa pålägg.

Sen tog vi tunnelbanan till Gamla stan, lillan var otroligt nöjd över att få åka suuuuperlång rulltrappa OCH tåg under marken (julklappstips - SL-kort;).

Där stod hon, rak i ryggen och med varma kläder (viktigt tycker mamman).  Det värmer såååå i hjärtat att se henne vara sådär glad och stolt. Vad än som händer så har jag TRE rediga barn att älska sådär gränslöst.  Lite trist att inte äldsta kunde följa med, då hade det varit komplett ♥♥♥.
Imponerande att se och vi väntade med stor spänning på att hon skulle ropa "I Gevär" sådär skithögt. Fick i uppdrag att filma och ville för allt smör i småland inte missa det. 
Skulle däremot ha lånat ett bättre objektiv, men det här får duga för den här gången. Får skicka äldsta med kamera nästa vända hon går där.
När hela fina ceremonin var färdig och hon blev avbytt så möttes vi upp för en fika, men först lite fönstershopping (lillan andades mest på fönstret... och ritade nån krumelur).

Gissa om det var två som saknat varandra massor? Jag kunde ha suttit kvar på fiket i evigheter och lyssnat på varenda liten detalj, det genererar en del lustiga situationer att stå så utsatt, förstås. Don't touch the canons!!!

När lillan fick frågan om vad hon önskar sig i julklapp så kom svaret ganska snabbt "-Militärkläder!", förra veckan var det en "Elsa-klänning med långt släp" som stod överst på listan.
När soldatens permis var över så drog vi vidare mot lördagsgodis och tacos, sen blev det film och tidig kväll hos syster... Hon har varit väldigt lättsam att ha med sig, 5-åringen, både under bilresan och hos sin moster. Kul resesällskap helt enkelt! Vilken tur vi har som får klämma in oss i deras liv under en helg, det ska vi göra oftare känner jag... lagoom ofta alltså.
Efter söndagsfrukost så packade vi ihop, kramades lite och begav oss hemåt igen, gjorde bara ett kort lunchstopp på Ikea och sen lastade vi av lite grejer hemma innan vi for vidare för att uppvakta min mamma. 

Kladdkaka med glass är ett bra sätt att avsluta en fin helg på, eller hur?
Nu har jag en vecka med vila och träning framför mig, snart nog är det jul och då får jag samla ihop mina små kycklingar för en kort stund.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Siv Larsson :

Du måste höra av dig nästa gång Matilda går högvakten! Det måste man åka ner och kolla på 😀

Svar: Jaaa, det var väldigt högtidligt :) Jag tror det är runt v 8 dom kör igen, mitt i vintern såklart!
Lise-Lott

Kommentera inlägget här :