Ta det piano

publicerat i Dumheter, Simning, Träna;
Igår blev det en lång dag.
En lång bra dag.
Först det där vanliga med jobb.
Direkt efter hämtade jag barn no 1 och åkte till Bergvik för att fira min morfar på födelsedagen. Smörgåstårta, jo jag tackar, det var en bra upladdning inför simningen.
En kort mellanlandning för att plocka upp träningsväskan och direkt till badhuset för första simträningen av totalt fem. Sen är definitivt utomhussäsongen igång.

Ett tufft pass, som vanligt, det kändes i kroppen och syndes på pulsen. Jag är fortfarande löjligt nöjd med min Suunto Ambit, my darling...

Jag tror det där var min högsta snittpuls någonsin på en simträning (141 bpm), bra jobbat liksom.
Kom hem vid 21:20.
Fixade kvällsfika, la i en maskin med tvätt, borstade tänderna och somnade.
Som sagt, lång bra dag, vaknade hungrig i morse.

Just nu är det något som gnager djupt där inne, en rastlöshet, en oro, ett otyg av något slag.
Vad är det? Jag vet inte.
 
Jag hade till exempel gärna sprungit lopp på lördag, men det tar emot för mycket att göra det. Har varit sjuk för länge, sprungit för lite och är dessutom uppriktigt jäkla less på människor som antar saker... det är det där vanliga:
"-Du som tränar så mycket/är så duktig/ligger i/du SER starkare ut.." osv osv. bla bla bla.
Jag började träna när jag var trettioåtta (38) och har ingen bakgrund som fotbolls-/handbolls-/basketspelare/friidrottare/löpare, jag har kört lite boxercise och rott en jäkla kyrkbåt.
That's it. Om jag ser okej ut naken i skenet från ett stearinljus så får väl det vara... tillräckligt.
Jag kommer aldrig någonsin ikapp såna som börjat före mig, aldrig någonsin, det är inte heller mitt mål. Att göra något ofta och med glädje är ingen garanti för att man är duktig på det, ska det vara så svårt?

Jag vet att jag varken ska försvara eller jämföra och försöker undvika det, tro mig, men just nu är det svårt. Jag jobbar på det och har inga problem att motivera mig till träning, inte alls, tvärtom. Det ligger en våt filt över prestationer och jag blir inte av med den. Fast jag vill.
 
Jag vill gärna köra:
Stora Stöten Swimrun i singelklass OCH Höga Kusten Swimrun om jag visste att jag klarade av det, en sponsor går nog att ordna om jag bara frågar. 
Hade jag haft cyklar så hade Skärgårdstriathlon och Stugsundsudden Triathlon också varit superkul. Eller den här, det vore riktigt, riktigt, riktigt roligt att köra HEX 2015 och om det hängde på viljan så vore jag anmäld till allt. Så kul är det ju. 
 
Bara inte just nu. 
 
Sen kan jag vakna upp i morgon och allt är annorlunda, bara för att livet är precis så oberäkneligt och ombytligt. Men just nu... 
Happy f***ing tuesday!
 
Ja, jag vet att det finns dom med "riktiga" problem, jag är inte otacksam.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Lingon:

Vad mycket du tränar och tack för inspirationen. Jag hade tänkt ta ett pass ikväll men fastnade visst i soffan. :)
Kramen och ha en fortsatt fin vecka

Svar: Det blir inte så många pass i veckan, men av nån anledning så är det just dom som fastnar här, kram kram :)
Lise-Lott

2:a kommentar, skriven , av Mallan:

För mig är du en hjälte och en grym inspiration!
Både på insidan och utsidan!
Kan stå med en handduk redo när du kommer upp ur vattnet när utesäsongen börjar....brrrr.... :)

Svar: Åhhhh, vad snällt ❤️
Jag har några dåliga dagar bara, det går över snart hoppas jag :)
Lise-Lott

3:e kommentar, skriven , av Per-Erik:

Dåliga dagar får man ha, tycker det är lite för många såna själv just nu...
Man får fortsätta och jobba på det man tror på så kommer blir det nog bra innan det är färdigt. Samt att inte minst försöka hitta det positiva i "bedrövelsen". Brukar alltid finnas nåt att hålla sig i.

Svar: Jo, det positiva igår blev glass och läsa lite, hoppas på att kunna skaka av mig den där känslan snart. Träningen brukar hjälpa men inte den här gången då :/
Lise-Lott

4:e kommentar, skriven , av Anna:

Det finns en bra teori inom beteendeförändring som förklarar de andras kommentarer! Dom är inte i samma fas som du och då är det lätt att klanka ner på andra som kommit längre i sin förändring, avundsjuka!
Påminn mig så ska jag plocka fram teorin. Den är bra att ha i tankarna och förklarar andras beteende,
Jag är iaf en av dina beundrare och använder dig som det goda exemplet!!!

Svar: Åhhhh, vad gullig du är ❤️ och du vet att jag beundrar dig med. Dina kunskaper och kloka sätt :)
Jag önskar att jag inte alls brydde mig om vad andra tycker och säger, fast det gör jag. På mer gott än ont!
Lise-Lott

Kommentera inlägget här :