Naket sällskap

publicerat i Barnen, Träna;
Eftersom jag är hundvakt hela den här veckan och objektet i fråga är naket och litet så var jag tvungen att fråga syster om han klarade att jogga med i 5 km, jag är inte särskilt sugen på att byta ut löpningen mot promenader. Hon svarade att han klarar det och dessutom skulle han vara rätt snabb. Vi provade i tisdags.
Det gick bra, han var snabb,  fast lite vissen var han allt sista 500 metrarna för då hängde han som en mask i kopplet minsann. Bra jobbat nakenfisen. Det påstods att han mest äter på nätterna men det stämmer inte här, han äter  lite då och då hela dagarna. Särskilt när han blir handmatad.
 
Igår fick han hänga med mig och tonåringen på backintervaller.

Ren overall varje dag.

Varm och svettig

Det är så grönt och fluffigt i skogen nu.

Det ÄR mycket roligare med hundsällskap.

Snabb som vinden.

Ikväll får han vila, jag tror inte att det skulle uppskattas att han simmar med oss i bassängen ;).

Kommentera inlägget här :