Varmbad

publicerat i Barnen;
Under helgen som gick var det mest "bara" lillan och jag, inga storasystrar var hemma och inget besök. Vi hade ingen att anpassa oss efter och inga tider att passa så vi tog dagarna som de kom, såna helger är guld ibland. Lördagen var ju supertrevlig och söndagen blev lika kul den med. Efter en sovmorgon fick barnet välja vilket badhus vi skulle besöka, lilla badhuset med varmbad eller stora med Aquarena.
 
Båda alternativen presenterade med inlevelse, typ: "-Vill du åka till badhuset med vaaaaarm vatten bredvid dagis eller det med kallt vatten *buuurr* och rutschkana? Va? Va?"
Hon valde (till min förtjusning) varmbadet nästgårds. För 40:- får vi bada i 34 gradigt vatten och blir bjuden på kaffe. Ingen iskall vattenrutsch slår den värmen, allra helst inte när det sitter infravärmare ovanför fikaborden.
 
Andra blir mosiga i den värmen - jag blir mjuk och lycklig.
Vi plaskade i över två timmar och strax innan vi skulle kliva upp provade hon simglasögon och jag testade ett cyklop. Det är lite oklart om hon skrattade åt mig (i cyklop) eller bubblorna jag blåste underifrån, en rejäl kallsup fick hon i alla fall (blir lätt så om man skrattar under vatten) sen tog det fler minuter innan hon kunde dyka igen för hon hamnade i en riktig skratt-attack.
Till och med personalen kom ut för att se vad hon skrattade åt.
 
Bästa bomullen runt ett mammahjärta, ett helande skratt, kärleksfluff.
 
När vi kom hem var det ingen fel på aptiten i alla fall, hon fick pannkakor med hallonsylt och till mig blev det bananpannkakor med kardemumma, kvarg och frysta hallon. Vansinnigt gott och mättande!
Kvällen avslutades i soffan med Lakritstryffel, ett glas rött och en halv film.
För att jag kan.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Mallan:

Det är ka ka ka kaaaallt vatten på Aquarena. Är en riktig badkruka och vägrar bada om det inte är varmbad.
Och de där pralinerna alltså...jam jam jam!
De med jordgubb är också goda.

Svar: Ohhh.. Jag fick äpple/kanel och lakrits! Måste prova både blåbär och jordgubb, det blir tunga helger framöver :) kraaam!!
Lise-Lott

Kommentera inlägget här :