48 timmar

publicerat i Barnen, Huset, Träna;
48 timmar ska barnet vara symtomfritt innan man kommer tillbaka till förskolan. 

Lillan kräktes efter vilan igår och jag åkte och hämtade henne, en i personalen sa att han "fick henne att smaka blodpudding till lunch"... 
Mmm vilken tur, det var den hon kräktes av såklart. En mer kärnfrisk unge får man leta efter och jag har inget emot blodpudding, men det har hon och hon BEHÖVER inte smaka. Vi har inte nån sån princip och det var ingen magsjuka utan bara en kräka av missnöje.

Jag hade svår träningsabstinens och tomt kylskåp så lillans pappa fick komma ut några timmar. Tur vi är så bra föräldrar tillsammans, kylskåpet blev påfyllt, jag fick simma och lillan fick busa med pappa. Win-win.

Nya cykeln som mormor och morfar fixade.

Huset om våren, min lilla kärlek.
Nä, nu är det dags för fredagsfyset, simning idag igen. Pollenbesvären kom som ett brev på posten idag så jag antar att det blir simma hela helgen då.

Kommentera inlägget här :