Måndag kväll!

publicerat i Allmänt;
Sååå underbart med sommartid!
Ljust på morgonen och ljust en stund på kvällen...

Såg att uppfödaren har fått hem Kestrels syster Dusky från sin fodervärd... varför vet jag inte, men det är en väldigt mysig hona! Just nu velar hon mellan att sätta ut henne till en ny fodervärd eller helt enkelt behålla henne hemma...
Jag fick en massa bilder på deras kullsyskon och dom är ena riktiga snyggingar allihopa!

Vi har precis ätit en sen middag... Carlssons blev det, riktigt gott!
Recept för den som är intresserad, jag höftar eftersom jag glömde receptet på jobbet och ändå hade tänkt att ändra lite:

Lagom många potatisar 10-12 st
500 gr köttfärs
2,5 dl matlagningsgrädde
1 dl mjölk
0,75 dl soya
senap efter tycke och smak
svartpeppar 

De här finns inte med på originalreceptet utan är mer ett resultat av att jag var jättehungrig!
1 burk skivade champinjoner (i köttfärsen)
2 tsk sambal oelek (i köttfärsen)
tärnad fetaost (på sista lagret)
hackade gröna oliver (på sista lagret)

Skitenkelt, bryn köttfärsen, tillsätt grädde, mjölk, soya och kryddor. Varva skalad skivad potatis med köttfärsen i en ugnsform, grädda ca: 45 min, 225ºC i nedre delen av ugnen och jag toppade självklart med riven ost de sista 5 minuterna.


Visar en bild på den fokuserade blivande mamman... tror hon kalkylerar på att hoppa till köksbordet.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av systeryster:

man måste ha senap i Carlsson...det har mamma sagt:P Kraaaaam

2:a kommentar, skriven , av Lise-Lott:

Just det... visste att jag glömt nåt!

Kommentera inlägget här :