Min tur att fylla år

publicerat i Långfärdsskridskor, Löpning;
Men först, innan själva födelsedagen var det helg.
För två år sedan spenderade jag en riktigt bra födelsedag ute på Kungsholmen med familjen och en väldigt, väldigt kär vän ♥.
Året efter, alltså förra året, hade vi fullt upp att skicka ett barn till Afrika.
I år hade jag inga planer alls så när Mathias hörde av sig och ville bjuda på födelsedagsfika tillsammans med skridskor ute på Kungsholmen så blev det ett självklart -Jaaaa till svar.
Så på lördag förmiddag snörade vi på oss skridskor.
Och gav oss ut i strålande väder.
Det är svårt att tycka illa om vintern när den är så här vacker.
Vinterljuset är så fint i alla former.
Vi fick ihop 16 km totalt. Min teknik kan ju knappast bli sämre så jag antar att den blir aningen bättre för varje km jag får ihop. Vi hade inte många tysta minuter där ute på isen och när vi kände oss nöjda så blev det smörgås och kaffe på Kungsholmen. Superskön dag i trevligt sällskap.
Framåt kvällen blev det bubbel, smågodis och lite planering inför morgondagens löpning med P-E. Fast hade det inte varit mysigt att springa på isen och äta lunch på Kungsholmen tro? 
Jodå, vi kom överens om att ta med både dubbade löparskor (världens bästa) och skridskor. Efter en stadig äggröre-frukost blev jag upplockad även denna dag.
Först löparskor!
Behöver jag tillägga något om vintervädret?
Det gick lite tungt under första halvan, vilket är i sin ordning eftersom jag haft en del annat för mig stället för att springa. Men det förtog inte nöjdheten över att få springa på is och prata med P-E i solskenet. 
Sen snörade vi på oss skridskor och gled ut med lite lägre puls och intensivt rosiga kinder. Det är inte klokt hur mycket positiv energi som kan upplevas under såna här dagar.
Efteråt blev jag bjuden på födelsedagslunch. Ärtsoppa, ostsmörgås, kaffe och kaka. Kände hur jag sjönk djupare och djupare ner på stolen... nästan 7 km löpning och 13 km långfärdsskridskor, klart jag blev trött av all friskluft!
Framåt kvällen fyllde jag på med varma mackor med svampstuvning. 
Sen kom junioren hem och vi hade högläsning till kvällsfikat. TYVÄRR har hon bytt bort Min morbror trollkarlen mot nåt med feer och glittervingar... men vi kör väl så ett tag då.
Dagen efter kom min födelsedag och bjöd på -19 grader. Tack så mycket, tur att helgen var fin i alla fall.
Vid lunchtid dök det upp ett blombud med ett fång tulpaner från barnen.
Och nästa blombud lämnade av en bukett från stora lillasyster med familj hemma hos mamma och pappa.
Mamma ringde på förmiddagen och undrade om jag kanske eventuellt ville ha middag när jag kom hem. Öhh, jodå, tack så mycket. Bättre födelsedag än så får en leta efter. Minns också fika på lördag, lunch på söndag osv.
På vägen hem fick jag dessutom feeling för semla istället för tårta.
Oj vilka presenter jag fick.
Presentkort, blommor och ett print med Whippet från Krutrut konst, Eternity tror jag den heter. Samma konstnär som gjort mina första tre Eviga  och min fjärde som jag fortfarande är löjligt nöjd med.
Jag fick även en liten förgylld skalbagge som passar alldeles utmärkt tillsammans med ljusstakar jag har sen tidigare.
OCH parfymen jag förälskade mig i före jul. Gaaah, doftar så gott!
Jag har garanterat glömt något men det är förväntat i den här åldern. 
Just nu är det torsdag och jag är väldigt pepp över en kurs jag vill gå. Det verkar som allt är satt i rörelse och framåt vårkanten kanske jag får bekanta mig med en bandvagn. Hur kul?
Jag blev lite rastlös i vinter och då kan vad som helst hända, tydligen!

Taggar: Kungsholmen, födelsedag;

Kommentera inlägget här :