April -24

publicerat i Allmänt;
April, bäst att börja odla lite luktärtor.
Förra året satte jag mest bara vita och svagt rosa, men i år kör jag på en kortare multifärgad sort och en klarröd. Får se hur det blir.
Barnen jobbar på, här sitter ett och tänker på kaffe.
Det är min tolkning i alla fall.
Laxpasta och vitt vin, mest troligt mitt i veckan.
Skamlöst va?
Det fungerar verkligen, vaxdukar är perfekt till ost och grönsaker.
Dags att ta tag i nästa säsongs kläder och prylar.
Det blev säcken full och tre Blocket-sändningar.
Ännu en runda på skjutbanan.
Vi lämnade haglet hemma och siktade in på 300 meter liggande.
Kul att prova, det skönt att fokusera intensivt.
Inte så många saker i livet som det behövs.
Får hjälp att ställa in bössan efter min storlek, såklart.
Han är ju modellen längre/större än jag.
Fika, inget event utan fika (inslaget i bivaxduk).
Vi var hundvakt till Sven också.
Grannen längre bort behövde hjälp och vi kunde ställa upp.
Det här vintern som VÄGRAR ge upp, schas bara...
Lördag morgon, kroppsarbete på G.
Startar med en kopp kaffe i sängen.
Nu ska häcken ner.
Måttade in ca 30 cm och sen åkte motorsågen fram.
Ingen återvändo.
Det var nödvändigt då häcken var nästan naken nertill och väldigt tung och fyllig upptill.
Jag preppade redan förra året med extra näring och täckbark. Typ 10-12 säckar.
Pga begravningsgäster så skyndade vi oss att köra undan riset.
Kallar nedan bild "Häck på häck"
Sen kom pappas begravning.
Alla var hemma.
Pappa hade älskat att hela familjen var samlad och att det kröp ett litet barn på golvet.
Alla var med, tårarna flödade och allt var så där fint och värdigt.
Istället för kyrkkaffe så åt vi på Månses.
Pappa gick gärna dit och uppskattade verkligen maten.
Kaffe och tårta serverades hemma i Marmaverken. 
Dagen efter gick vi syskon tillsammans med mamma för att säga vårt sista farväl. 
Väldigt fint, pappa väljer alltid soliga dagar.
💔
Snabba kast mellan sorg och livet... 
Skjutbana bokad för samtliga stora barn, med sina fyrfotingar och respektive.
Träna junior på skott.
Här är det dubbla avfyrningar.
Till äldstas tavla på 100 meter behövdes det bara en lapp.
3 skott.
På 300 meter hoppade mellanbarnet in och fyrade av några.
Kul grej att sysselsätta sig med, precision och tänka på annat.
Sen tog även den helgen slut, det vinkades av barn.
Sen hade klubben planeringsmöte inför ett ultralopp i maj.
Kul att det lever trots att Skärgårdsutmaningen ligger i vila.
Vi hämtade kött, bara en enda liten bit kvar av förra lådan.
Fick kallelse till operation, skönt att ha något att sikta in sig på.
Det tar på tålamodet att inte få någon förbättring.
Det är alltid ett äventyr med honom.
Bakade bullar med mjölet vi fick från begravningsförrättaren.
Otroligt glad att jag fick min Kitchen Aid, den har använts!
Så, april 2024 passerade i något slags vacuum.
Det mesta gick på autopilot...

Kommentera inlägget här :