Påsk 2019

publicerat i Bandvagn, Löpning, Träna;
Sent om sider kommer påsken 2019.
Mest för att jag ska minnas.
Skärtorsdag, jobbade halvdag och åkte direkt till stället där bandvagnar byggs om. Fick en rundtur i verkstaden och ute på testbanan. Det ÄR verkligen en häftig maskin!
Barnet hade fått sitt påskägg i postlådan, tur att det hann fram. 
Jag och hunden tog oss en löptur ner till vattnet.
På långfredagen kom äldsta med sambo hem, dom hade högrev med sig så den hamnade i grytan för ett långkok. Akta er vad gott det blev.
På påskaftonen fick vi bild från mellanbarnet, dom var ute och luftade motorcykel i vårvädret. Vad härligt, och mamma-hjärtat lägger till ett farligt också.
Hemma shoppade vi på Eriks Hjälpen, fikade på Wayne's och letade påskägg. Mitt var finast av aaaaalla!
Square Egg!
Laddade om och fixade inför kvällens grill med min syster och hennes man, mamma och pappa, mormor och morfar osv osv... Långbord igen.
Morfar fyllde 91 så det blev tårta och hurra!
Sen blev det dags för påskdagen och hemfärd för ungdomarna.
Men först en pappersflygplanstävling.
Det veks flygplan i parti och minut.
Vinnare efter en intensiv kaststrid blev 8-åringens "Water", men de andra fick stilpoäng såklart.
Vinkade adjö och pussade resenärerna hejdå.
Jag avrundade påskdagen med en löptur i skogen. Hunden skar sig på något efter vägen, stackars liten. Hon accepterade att ha plåster över natten och morgonen efter var det torrt och fint. Tur!
Annandagen blev jag väckt med kaffe, äggröra och bacon. Sen blev det gym och en andra frukost lite senare.
Det var påsken 2019 det.

Taggar: Påsk;

Kommentera inlägget här :