En helt vanlig helg

publicerat i Barnen, Träna;
Juniorens fredag slutade i soffan framför TV:n, nedlrupen under en filt framför Let's Dance. Hon somnar sällan framför TV:n men var sååå trött efter en intensiv vecka.
Istället började lördagen riktigt tidigt, runt 06... men hon låg kvar i sängen tills jag kokade kaffe strax efter 8. Då klev hon upp och ville baka frukostfrallor.
Inte mig emot, fram med recept bara!
Det är värt att lägga några extra minuter på frukosten.
Särskilt när den blir så god.
Hallon/granatäpplemarmelad med ost och fikonmarmelad med skinka. Gifte sig fint i magen. 
Efter frukost tog vi en långpromenad i skogen. Den första på länge som inte kantades med bråk och tjat, så väldigt skönt!
Äldsta kämpar på med övning, det kommer sporadiska livstecken men det är mest tystnad... 
Lördag kväll avslutades med god middag och Stjärnornas Stjärna. Den här gången hann jag lägga barnet i sängen innan hon somnade.
Söndag, dags för bänkpress och barnet fick följa med. Hon har lovat storesyster att öva på benböj så det gjorde vi. Lite i alla fall.
Hon cyklade medan jag rodde.
Sen var det dags. Lite tom stång först, sen 5x30 kg och 2x 5x40 kg.
Kändes kontrollerat om än lite vingligt. Jag är van vid att ha minst en coach som korrigerar allt jag gör så det var lite tomt. Men jag hade passning!
Och när jag kom på den briljanta idén att lägga på 2,5 kg till så behövdes det hjälp att ta sig loss från stången (hade satt stoppen ganska tight). Provade tre gånger och misslyckades tre gånger. Kunde inte säga fula ord pga av uppfostrad och barnet var med. 
Om jag hade varit ensam så hade jag skippat stopp på vikterna, för i sämsta fall kan jag tippa av skivorna åt ena sidan... typ...
Men nästa gång så ska jag höja vikten i raskare takt... tror jag.
Måndagens simträning blev spännande i alla fall, hade sån träningsvärk, fi fan!
 

Kommentera inlägget här :