Bänkpress, pizza och bandvagn

publicerat i Bandvagn;
Fredagsfys på Faxe, det blev rodd som uppvärmning följt av bänkpress och lite benböj. Helt okej, men egentligen är löpning ett perfekt fredagsfys. Helst utan mål, krav och tidspress.
Men vi fick till discoträningen bra ändå.
Efter dusch blev jag bjuden på middag, vegetarisk pizza och en loka.
Smakade riktigt bra!
Avrundade fredagen med Grey's, ett glas vitt och tidig kväll.
Både barnet och hunden var hos faderskapet.
Jag tycker det är extra beundransvärt att han ställer upp som hundvakt, trots att han inte är en "hundmänniska" och kanske helst skulle slippa både  tikskydd och bajspåsar. Men han säger vi har en bra hund. Jag håller med.
Lördag morgon 08:20, på väg mot Introduktionsdag för MTE (Motor- och transportenhet).
Det var äntligen dags!
Jag gick med i FAK för att bidra till samhället och samtidigt utvecklas personligen. Göra något utanför vardagen som utmanar och känns bra i magen.
Gå in på FAK och se om det kan vara något för dig, så här skriver dom om verksamheten:
FAK är en rikstäckande frivillig organisation med uppgift att vidareutbilda förare för att säkerställa den tunga trafiken i en krissituation. Vi har ett brett kontaktnät och samverkar med andra organisationer, myndigheter och företag. MSB -Myndigheten för samhällsskydd och beredskap, som med krav och underlag från Svenska Kraftnät och Trafikverket, bekostar våra utbildningar. Med NTF - Nationalföreningen för trafiksäkerhetens främjande -har vi utbyte i trafiksäkerhetsfrågor. Där är vi också medlem. Med Sveriges Åkeriföretag har vi ett nära samarbete. Många av våra medlemmar är ju också aktiva åkeriföretagare. Med vår systerorganisation Bilkåren har vi gemensamma kurser.
Förmiddagen bestod av teori men efter lunch fick vi gå ut till bandvagnarna (eller lastbilen) och få en genomgång av fordonet samt provkörning med bedömning (!). 
Du kan inte ana paniken när min instruktör kör slalombanan, uppför en slänt och ner i sänka och avslutar med orden -Sen ska ni backa samma väg tillbaka. Skojade hon?
Jag hade en röst som skrek inuti mitt huvud -ÅK HEM, DET HÄR ÄR INTE FÖR DIG! men satt lugnt kvar och tänkte på hur många extra koner det kunde finnas.
Sen var det min tur att köra. Ni vet den där bubbliga känslan av lycka i bröstet, när en gör något spännande och roligt? Den var enorm.
Jag lyssnade uppmärksamt på min instruktör, stannade när jag funderade på något, gjorde som jag blev tillsagd (!) och LYCKADES fullfölja banan utan att döda en enda kon. Jag unnade mig att vara stolt och snäll mot mig själv, tänkte på att jag faktiskt är nybörjare och både får ställa frågor och göra fel.
Så jag hoppade ut ur bandvagnen med ett leende och kände: WOW, det här vill jag göra om.
Efter provkörningen hade vi enskilda samtal, en tipsrunda och fysiskt test (bygga bår och bära man).
Vi avslutade med några ord inomhus och fika. Bedömningen kommer via mejl under veckan och skulle jag inte bli godkänd så kommer besvikelsen inte vara mätbar. Mest troligt blir det gråt i floder.
Men vilken lördag, helt underbar. 
Efter lördag kommer söndag och ett besök på Ikea stod på agendan.
Provligga säng, se så mysigt... jag är rätt säker på vilken det blir och den gamla sängen har redan en ny ägare.
Äta lunch och efterrätt.
Handla vårskor till junioren.
Det blev dom svarta (pga stora barnen röstade på "rätt" färg).
Avslutade söndagen med Robinson och en whisky. 
Nu är det ny vecka och jag inväntar mejl om bedömningen och meddelande från Kåren. Ska dessutom klippa mig och ägna mig åt lite rolig träning. Det här blir en bra vecka, det känner jag!

Kommentera inlägget här :