Vanliga höstdagar och spinning

publicerat i Allmänt;
Så här kan det se ut hemma hos oss. Racern i hallen, barnet övar på blockflöjt samtidigt som hon proteståker inlines i hallen (eftersom hon måste ha skydd utomhus).
Jag är inte sämre än jag kan sluta laga mat och hänge mig till dårskapet vi  kallar vardag. Jag tog fram dragspelet och testade några melodier.
Sen plockade vi svamp på vår vanliga hundrunda, det finns hur mycket som helst. Men vi lämnar det vi inte behöver.
En dag behövde mamma och pappa lite hjälp i trädgården och så länge jag får mat så är jag på. Särskilt när det serveras Janssons Frestelse. Det. Går. Inte. Att. Sluta. Äta!
Efter maten blev det motorsåg. Det finns två saker som är överlägset jobbiga, skotta tak och köra motorsåg. Jag menar fysiskt jobbiga, som svettigt och tungt. Skulle välja motoråg alla dagar i veckan pga hatar ogillar snö.
Nu var det mest grov häck och sly som skulle tas ner, inget stort eller så.
Jag hann bli svettig i alla fall, både byxor och hjälm är varma.
Förutom att jag fick middagen serverad så blev jag också beviljad barnvakt dagen efter. Då skulle jag testa spinning för första gången.
Och tänka sig, det var riktigt kul! Ovan att stå upp emellanåt, ovan med den höga kadensen och ovan att vara inomhus. Men så skön känsla! Det vill jag prova igen.
Vi hade lite storm också, jäkelen vad det blåste. Luggen blev sne på barnet och hunden ser plågad ut på morgonkvisten.
Började arbetsdagen med att putsa speglarna i lasermaskinen, se så fint det blir.
På lunchen fick vi luta oss lätt framåt under promenaden.
Skrattade lite för mig själv pga väder.
Det var rätt sköna vindar, om en såg till temperaturen.
Efter den dagen var vi framme vid helgen och resan ner till barnen i Linköping. Vilket mys!

Kommentera inlägget här :