Mina systrar och jag

publicerat i Allmänt;
Så kom äntligen helgen. Jag gjorde helg från arbetet lite tidigare, lämnade hunden till exet och fick skjuts till Resecentrum. Strålande vinterväder med låg mjuk sol.
Efter en rätt behaglig resa ner till centralen så mötte systrarna upp mig på perrongen och vi gick vidare till Icha Icha Mood för lite bubbel....
...och MAAAAAT, fläsksida med röd curry och kålmix.
Båten till Kvarnholmen i månens sken.
Fyllde på med lite mer bubbel efter vi packat upp.
Sen blev vi serverade chark och fredagsmys ♥.
Tror vi somnade i skaplig tid och sen sov vi rätt länge på lördagen. Cava kröp upp i soffan till morgonkaffet, vilken liten pälskling hon är.
Knäcke, avokado, chiliflakes, tryffelolja och ett ägg till det.
En kan tro att vi mest bara åt hela tiden. Det stämmer, men vi lyckades klämma in lite shopping och kollektivtrafik också.
När vi gjort Nacka Forum och vilat oss lite var det dags att ta båten till restaurang Milles.
Jag valde buffelmozzarella med kapris, citron, vitlök, salvia och pistage till förrätt och sen blev det kyckling med ruccola, parmesan, rostad lök och avokado. Såååå gott!
Mina systrar åt råbiff, det ska jag prova nästa gång pga gott! 
Efterrätten hade vi förberett hemma (smågodis).
Söndag morgon fångade jag soluppgången. På 10:de våningen ser allt lite mindre ut, mindre och prydligare. Efter frukost packade vi ihop våra grejer och tog oss till bussen, bytte till tunnelbana för att sen kliva på snabbtåget... 
Helgen med mina systrar gick rasande fort men snart ses vi igen och lite längre fram mot vår-vintern så har vi planerat en helg med hela stor-familjen. Håller tummarna för att  de allra flesta kan vara med ♥.
Söndagen avslutades med att barnet kom hem och en rätt frostig hundpromenad. 
Så börjar vi om igen... snart första advent med glögg och saffran.
Julledigheten hägrar!
 

Kommentera inlägget här :