Trainer och 90-årsfirande

publicerat i Löpning, Simning, Träna;
Förra fredagen blev jag med trainer.
Äntligen!
Köpte en jättefin begagnad av kollegan. Hade inte tänkt göra det men eftersom våren dröjer så kändes det ändå rätt prioriterat. Så förra fredagen släpade jag hem den.
Ställde in den i vardagsrummet och tog upp instruktionerna. La bort dom och hade fredagsmys för hela slanten, jag och junioren. Lite löpning, sen ostbågar och Let's Dance, nickade till lite i soffan också... grymt trött!
Lördag morgon började med marmeladfrukost (sockerförfallet liksom) och solsken.
Efter frukost kom ett blombud från den där som är i Afrika (men har leave snart).
Hon har koll på mina favoritblommor!
Efter frukost tog jag med mig hela flocken på promenad, mamma och pappas hundar var med pga anledning nedan.
180-årskalas, eller 2x90 år om det känns bättre.
Min mormor och morfar valde att slå ihop sina födelsedagar och fira hos oss istället för i Svenstavik. Som bonus fick jag träffa några av mina kusiner och båda mostrarna.
God mat och mumsig tårta 😍❤
Söndag morgon började också med sol och god frukost.
Vilken härlig helg!
Pudlarna var kvar över natten och sov snällt på sina bäddar (min sover i sängen). Här väntar dom på promenad. Glada!
Jag tog in cykeln och började klia mig i huvudet över det där med att byta snabbfästet i hjulet.
Men det gick bra till slut, jag fick ihop det.
Sen var det ju våffeldagen, klart det blev våfflor till lunch! 
Söndagen gick undan i rasande takt och det blev måndag med tillhörande masterssimning.
Kändes ovanligt bra i kroppen. Fick skratta lite extra under våra 12x50 meter dolme (som är min sämsta gren) eftersom jag draftade bakom P-E. Åkte alltså snålskjuts med hans fötter alldeles framför min panna. Tänk centimetrar. Men jag hängde med alla intervaller, visserligen pga lite fusk. Men ändå! 
Passade också på att klämma min M lite extra på rumpan, dagen till ära matchade vi.
Bokade direkt in ett löppass på asfalt med P-E på tisdagen, bäst att smida medan järnet är varmt.
Soligt och fint men ganska kallt så det blev ull och dubbat.
Kolla in motljusbilden, maaaagiskt!
Sen blev det faktiskt simning igår, onsdag, klart bra träningsvecka och sånt gör mig riktigt glad.
Känslan av att vara på G. Mot bättre dagar och ljuset.
Så idag, skärtorsdag finns alla möjligheter kvar, det kan dock bli en kväll i soffan pga terrängpass i morgon. Långt på långfredag låter väl fint?

Kommentera inlägget här :