Tunnelrun

publicerat i Barnen, Löpning;
Så blev det dags för Tunnelrun igen, förra gången var 2014.
Jag åkte ner med föräldrarna på fredag eftermiddag och precis som sist så bodde jag (och äldsta döttrarna) hos lillasyster. Underbara ungar ♥
Senare på fredag kväll hämtade vi lite mat, jag "nöjde mig" med sötpotatispommes eftersom moster bjudit på gofika tidigare. 
Vi klev upp i god tid på morgonen, drack kaffe, käkade frukost i lugn och ro. När vi hade 10 minuter till vi "bör" gå så fick vi bråttom. Chip skulle fästas, armbanden märkas och kläder fixas. Lyckades skapa kaos. Men till slut kom vi iväg.
Mötte upp resten av familjen, vi var drygt 10 personer... helt otroligt att vi alla syskon och de vuxna syskonbarnen var med på loppet. Bra tillfälle att samla familjen på. Här är vi efter målgång +1 bakom kameran.
Mamma och pappa passade brors små så dom fanns också i närheten.
Själva loppet var okej, inte som 2014, det var riktigt maffigt. Ett roligt och välordnat event, allt flöt smidigt i start och målgång. Att springa i en tunnel är rätt häftigt.
Sen sprang vi tillbaka till lägenheten, när vi ändå var varma.
Fin miljö, väldigt annorlunda jämfört med hemma.
Kvällen spenderades med familjen på Jamie Oliver. God mat, bubbel och skratt.
Tog tryffelpastan till varmrätt.
Efter maten promenerade vi till hotellet där några av oss bodde, pappa och ett av syskonbarnen beställde in en varsin flaska bubbel så kvällen fortsatte en stund till.
Klart bra helg!!! Fasen, nu känns det som vi träffas oftare... kan vänja mig vid det.
Nu är det vanlig måndag igen och det kan jag också stå ut med. Ska köpa klotång och boka tid för vaccinering till lilla juvelen. Sånt spännande...

Kommentera inlägget här :