Grattis och veckan som var

publicerat i Barnen, Löpning;
Måndagens utepremiär blev som den brukar, sådär lagom jobbig att startbeviset till Vansbro ligger pyrt till, pyrt som i tänstickor och bensin... Jag avskyr verkligen den där lilla pölen med vatten.

Tisdagen blev tydligen en vilodag, la mig på soffan efter maten och vaknade 20:15. Fixade lite med tvätt och disk och kröp ner i sängen strax efter 22... var tydligen rätt trött.
Onsdagen bestod av pingis med junioren och sen mastersgruppen, inomhus den här gången. Skönt pass, härligt med varmt vatten och klar sikt.
Torsdagens träning blev överraskande bra. Vi åkte till Prästnäset i Bollnäs och testade deras swimrun-bana. Kallare vatten än i Färsjön (runt 14 grader) men riktigt kul och naturskön slinga, dessutom kändes det toppen exakt hela tiden. 

Efteråt blev det kaffe, hallonpaj och glass på Max. Bra avslutning på en rolig träning.

På fredagen väntade jag hem den, för dagen, nyblivne 20-åringen tillsammans med min mamma och pappa. Dom tyckte det var en bra idé att överraska mig med att komma lite tidigare än planerat, vilket gjorde att min överfyllda, toppade hjärna tappade all planering och "gjorde kaos".  Som tilt på ett flipperspel liksom.
Men, det hela tippade över på rätt köl med en födelsedagstur i skogen (här har barnet på sig sin födelsedagspresent, en UltraSpire Surge, världsbäst).

Vem blir inte piggare av sån här natur?

Eller ett dimhöljt Marmen.

Magiskt helt enkelt.

Lördagen blev intensiv, samtliga sov till strax efter 9 (!) och sen blev det full huggning fram till middagen. Mamma gjorde älgstek och pappa fixade tårtan, vansinnigt gott alltihopa och mysigt att vara så många runt bordet.

Självklart ska tårtan förevigas.

Hipp hipp hurra, ungen blev 20 år!!

På söndagen sprang vi samma runda igen och den här gången fick kameran följa med. Det är barnsligt roligt att plaska igenom vatten, särskilt när en redan är blöt.


Nu har vi firat och umgåtts i helgen, jag har inte en enda tonårsunge kvar och huset är aningen tystare och tommare. Men bara några veckor till, sen kommer hon hem igen... för en lång semester.

Kommentera inlägget här :