Bullar och tuppar

publicerat i Baka & Laga mat, Barnen, Löpning, Träna;
Så äntligen blev det helg och vad passar bättre än lördag morgon än kanelsnurror, akta er vad goda dom blir.. och rätt snygga också.

Solen sken och tillsammans med lillan tog jag en skogspromenad för att plocka lite påsk- och blåbärsris, sen åkte alla fjädrar och tuppar fram i en väldig fart. Påskpynta med en 4-åring kräver fler än två händer tror jag.

Dagen gick i en hiskelig fart och jag fick i mig middag vid 20-tiden, efter lillan var lämnad till sin far och allt var undanplockat. Dumplings alltså... såååå gott!

Söndag morgon, sommartid, 1 grad varmt och blåst, uppställning på Stenö Camping 08:00. 

Över en spång och in i en skog.

9 km terräng och 2000 meter simning på det, då har i alla fall jag rosor på kinden i solsken i blick.

Helt okej puls, det blir bättre och jag är glad för alla små steg åt rätt håll.

Unnade mig en timmes vila under filten innan Simlekis och lillans första 3D Bio.

Satt som ett ljus även denna gång, det känns som en fluffig varm boll av kärlek när hon skrattar åt filmen. Vi kikade på den här:

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Helena:

Nämen vad kul att hitta din blogg!!

Svar: Detsamma, verkligen kul!
Lise-Lott

Kommentera inlägget här :