Välkommen Surge

publicerat i Cykla MTB, Löpning, Swimrun, Tips, Träna;
Nu har jag äntligen tagit tag i det där med ryggsäck till vätska och packning. Det blir än mer lämpligt när man cyklar för då fungerar inte mitt midjebälte och jag vill inte packa på mina kamrater hela tiden. Särskilt när jag måste hålla reda på vem som har bilnycklarna och vem som har jackan osv...
 
Jag gillar UltrAspire och sortimentet som Swedentrails har.
 
Det första jag köpte som vätskesystem var en Synaps som bakstycke och en Atom som framdel, behovet kommer med distansen och tiden man tänkt vara ute. Flaskan rymmer 6,5 dl och jag får med mig både mobilen, gels, nycklar och jag kan spänna fast vindjackan utanpå. Smart grej, välanvänd, sitter fint i ryggslutet och flaskan har en liten magnet i botten.
 
 

Nästa grej jag köpte var en Quantum, smidigt löparbälte förberedd med nummerlappshållare, det får plats två gels bak och en mobil eller mjuk vattenflaska fram. Den har jag utanpå våtdräkten när vi kör swimrun och hittills är det den jag använt till mobilen när jag cyklat.
 
 
Nu har jag köpt en UltrAspire Surge, den har en 2-liters blåsa och massor med smarta fickor och förvaringsutrymmen. Nu får jag med vätska, nåt ätbart, extra tröja, nycklar, mobilen mm. Lagom många remmar att justera för att den ska sitta perfekt på ryggen också. Jag ska bara dubbelkolla hur jag bäst leder ut slangen innan jag använder den.
 
 
Superkul att äntligen ha bestämt sig, den kommer jag behöva framöver, wohooo!
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av P-E:

Vad snygga vi ska bli :)

Svar: Ja, nån gren måste vi vara bäst på, så här på förhand!
Lise-Lott

Kommentera inlägget här :