Nära nog..

publicerat i Allmänt;
Utsikten från fredagens julbord på Albertina, tung och varm decembersol över Skärså. Jag ÄLSKAR julmaten, mest för att det finns massor med fisksorter att välja på... fisk och kallskuret! Och dessert, herregud... inte glömma sötsakerna.

Mot kvällningen blev det tacos med alla barnen, tänka sig, alla tre vid bordet igen. Taco-tigern var särskilt nöjd med maten... och att hon fick vara hemma med storasyster hela fredagen.

Äldsta jobbade både lördag och söndag, enastående vacker tomte bland kampanjvarorna.

Allt medan vi pyntade granen...

... och hade utflykt på hallgolvet.

Katten är vintertjock.

Och jag vill ha halvbrända pepparkakor med ädelost på.

Igår hann jag till och med träna, sprang skitlångsamt och tyckte knäböjen var tunga. Men med en stjärna mellan fingertopparna blir det sällan ledsamma träningar.

Så nu laddar vi för julhelg med mat och ledighet. Massor med mat och slöa dagar och träning i dagsljus och massa mys i kubik.
Nära nog för att känna vittring av ledighet.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Siv Larsson :

Såg att du var ute och sprang i Sandarne ikväll., du sprang förbi vårt hus☺ måste försöka komma ut å springa jag oxå men nu får det vara jul först👍

Svar: Åhhh, jag vet inte vilket hus ni bor i, men nästa gång så vinkar jag.Det finns en superfin reflexbana som går upp mot Pipsjön och Storsjön där ute hos er :)
Lise-Lott

Kommentera inlägget här :