Lördag

publicerat i Barnen;
Samma strålande väder idag igen! Sommar!
 
Vi åkte in på Kuliversum direkt efter lunch (skulle ha åkte före lunch men den lilla somnade i bilen, det blir lätt så när det är uppstigning 05:40), lekte några timmar och fortsatte sen med vattenlek på baksidan hemma. Poolen åkte fram och vi provade vattensliden... iskallt vatten direkt från slangen är ingen höjdare.
Det blev yoghurt-mellanmål ute, tänk att mat blir så mycket godare då, till och med lillan åt upp sina flingor. Halva mackan och hela smöret gick i också.
Till kvällen kom äldsta hem så vi åt tacos och till efterrätt rabarberpaj med vaniljglass. Det var länge sen jag var så här mätt, shit alltså!
 
Trots att vi höll på att svimma av mättnad så färgade vi ögonfransar och målade tånaglar... och tittade på en himla massa hästbilder från helgens hopptävlingar.
Äldsta tog några bilder på lillan.
Jag är lika kär i det nya objektivet som hon är.
I morgon är det söndag, då blir det kanske badstrand, inte min favorit men jag misstänker att jag får "offra" mig lite,... kanske. Eventuellt.
 
Sen blir det ett efterlängtat långpass (långpass med mitt mått räknat, såklart). 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :