Glömsk

publicerat i Allmänt;
Alltså, igår åkte jag (tillsammans med 17-månaders-tornadon) till affären och köpte tapeter. Taggade ordentligt för att börja efter hon somnat. Gjorde ett klipp på non-woven så det skulle gå ännu fortare. Annars är jag ett riktigt papperstapet-fan, jag gillar tapetbordet och klistrandet.

Kommer hem (utmattad efter att ha handlat med tornadon) och börjar leta verktygen som ligger samlade i en tygpåse. Borta, jag kan INTE hitta dom, har letat på de mest konstiga ställen men inte ett spår.

Tröstar mig med ett glas rödvin, brie och finn-crisp.

Letandet har fortsatt idag men fortfarande ingen tygpåse. Fan! Det är år av verktygssamlande, special-riva-tapeter-knivar, borste, skrapa och massor med olika skärare... blä!

Men, till nånting roligare.

Jag och lillan (och mellan) var till mina föräldrar på eftermiddagen eftersom min moster med man hälsade på. Lillans pappa var på O'learys så kunde vi stanna på middag.

Älgfilé, potatisgratäng, krispig sallad och svampsås, jag tror jag dog ett tag där... så jäklarns gott!



Mosters hund Alice var också med, söta..


Nu ska jag ta den här brie-fyllda magen och sova, 05:15 kvittrar det i sängen brevid.

Kommentera inlägget här :