Vecka 36

publicerat i Gravid;
Men å rå... lilla stumpan lever om i magen och vi räknar med att det är 2-6 veckor kvar, förmodligen inte 6 veckor eftersom jag troligen skjutit mig själv då :-)

Nu har jag lånat ut min kropp länge nog till lilla tösen ♥ och vi är väldigt nyfikna och förväntansfulla!

Jag kommer att jobba 2 veckor till så jag hinner med morgondagens inventering *blä* men det går trögt, sitta på en kontorsstol med kryyyyp i benen är inte att leka med! Att sitta i soffan hemma och titta på en hel film är inte heller tänkbart, det brukar sluta med att jag står på knä lutad över fotpallen, soo nice! I allra värsta fall hjälper massage och en varm gelpack (som 3M sponsrade glatt med när dom såg magen).


Men för att återgå till lilla livet (Liv kanske är ett fint namn?).



Bebisen lägger fortfarande på sig – ungefär 28 gram om dagen. Den väger kring 2,7 kg och är ungefär 47 cm lång. Vid den här tiden kan du eventuellt känna att bebisen rör sig nedåt och trycket i den nedre buken ökar. Detta gör att dina lungor och din magsäck får mer utrymme och det kan bli lite lättare att äta och andas.
I slutet av denna vecka anses du fullgången och bebisen kan i princip födas när som helst från denna tid. (Mellan 37 och 42 veckor räknas graviditeten som fullgången – innan 37 veckor anses bebisen underburen och efter 42 veckor överburen.)


Bild och text från Babycenter

Kommentera inlägget här :