Sista dagen 2009

publicerat i Allmänt;
Imorse blev det tidig uppstigning för två av oss, lillan hade utsläpp på stallet och väckte mig strax efter 07 med ett tyst "mamma"... vi tassade iväg till bilen i mörkret och åkte iväg till stallet. Jag vände hemåt direkt och kröp ner under varma täcket, jag var VÄLDIGT noggrann att inte komma åt den morgonvarma sängkamraten... vääääldigt noggrann ;-)

Nu har några timmar gått och lillan har kommit hem och hunnit äta frukost med oss och lagt sig för att vila igen, den stora ungen har inte rört på sig än, men som den förstående mor jag är så får hon sova, jag gillar att sova länge när jag är ledig så det får hon också göra...

Vid 15-tiden ska vi vara hos vännerna ♥ för att äta middag och spela lite för att senare åka in till Söderhamn för att se Nyårsfyrverkeriet!

Det finns inte så mycket att summera för 2009... första sommaren i huset var mysig, det hann inte bli betungade att klippa gräs och rensa rabatter, till våren vet jag vilka blommor som ska få flytta och vad som ska kompletteras.
Hösten har varit ganska tröttsam på jobbet, när konjukturen sviktar kompenserar vi med snabbare leveranstider och dagarna blir intensivare, sånt som jag normalt har 2-3 veckor på mig att ordna till skulle nu helst vara klart igår. Jag gillar verkligen mina leverantörer som jag normalt inte pressar i onödan och därför (inbillar jag mig) ställer dom upp när det behövs, förhoppningsvis rätar allt upp sig till våren... första veckan när vi kommer tillbaka efter julledigheten kommer att bli komprimerad, men vi kan inte göra mer än vårt bästa.

Det är skönt att barnen blir äldre... även om stora barn är lite större bekymmer så är dom ändå våra små tjejer ett tag till och dom går från klarhet till klarhet...
En släkting frågade innan jul om det inte är jobbigt att vara utan dom varannan julafton, men det är det inte! Dom har en pappa som är lika mycket förälder som jag och barnen ska inte behöva välja utan det har vi gjort åt dom, så om jag saknar dom ett år (för det gör jag) så gör deras far det nästa år.
Många mammor tror sig vara mer förälder, men så är det inte... ibland kan en av föräldrarna behöva en knuff i ryggen för att kliva fram och ibland ett litet nacktag för att kliva tillbaka... så är det bara.

Nu ska jag pilla mig i naveln en stund och fundera på vad vi ska äta till lunch!

Kommentera inlägget här :