November -23

publicerat i Barnen, Diskbråck;
November 2023, jag övar på att fläta.
Samtidigt som jag tjyvar åt mig lite tid med tonåringen.
En som tjyvar sin närhet 24/7 är hunden.
Utan att skämmas.
Det ska klappas och klias hela tiden.
Fick bild på en fint pyntad farstukvist.
Skickade tillbaka min verklighet.
Men det finns viktigare saker att syssla med på dagarna, har jag hört.
Dricka kaffe och köra rehab.
Vi jobbade hemifrån, anpassad storlek på dator enligt arbetsuppgift.
En av svärsönerna hjälpte till att bära ut både elpannan och ved-/oljepannan.
Här målas det för glatta livet... ja, särskilt glatt kanske det inte var.
Familjens patrullhund med tillhörande husse och matte kom på besök.
Vi bjöd på tacogratäng baserad på ett recept frå Hello Fresh.
Kall öl för alla som inte äter värktabletter.
Önskemålet på lördagen var lunch på Månses.
Hur fick jag så fina barn? Älsklingar!!
Fisk - alltid fisken!
Den andra av svärsönerna fick hjälpa till att hämta vapenskåp.
Med tillhörande vapen. Så nu står det fastbultat i golvet.
Efter en supermysig helg åkte dom hemåt igen.
Hunden var livrädd för att bli lämnad så hon var först ut.
En katt bland hermelinerna, stackars BMW:n :)
ÄLSKAR såpan och att den är toppen till robotdammsugaren.
Var till HC för att få se resultatet från magnetkameran.
2 diskbråck, varav det ena ligger 6 mm utanför och har förskjutit nervroten.
(den bubblan som ligger strax nedan till höger om pilen)
Jo, jag tackar!
Sjukskriven till 50% till mitten av januari.
Kom ihåg den här lampan, det första jag köpte till huset.
Jag har redan unnat mig (oss) en ny.
Hur snygg?
Lika livsfarligt uppdrag den här gången med.
Fast nu var räcket målat så tungan rätt i munnen
Jag ♥ saker som gör mig glad.
Snygga inuti också!
Det kom entreprenörer och grävde upp hela gatan.
Vi fick behålla både el och fiber...
November bjöd på lite sol.
Novent, en lite tjyvstart på advent redan i november.
Den eviga väntan på att tonåringen ska kliva upp.
Eftermiddagsljuset i sovrummet.
Längtar till jag kan måla fönsterbågar i vardagsrummet och sovrummet.
Det stör med furufärgen.
Alkoholfri öl och biff rydberg.
Sista snutten med oxfilé fick komma upp ur frysen.
Tillbaka till jobbet på halvtid.
Det där med att trampa ner kopplingen tar på ryggen.
Tomten skickade paket som ska öppnas första december.
Ännu mer tjyvstart, in med allt ljus som finns.
Åkte ner till mamma och pappa.
Behövde vara där ♥.
Jamen varför inte byta ut det vita mot rött, snart jul.
Höststädningen gjordes ovanligt sent pga min crappy kropp.
Men sent skall syndaren vakna.
Det blev okej till slut, nästan alla möbler under presenning och löv bortsopade.
Whiskygänget skulle träffas hemma hos oss för att äta och provsmaka ett fat, eller ankare... eller vad det nu heter.
Jag tog med mig junioren till Bollnäs för att hämta ett halssmycke och äta på Pinchos.
Supermysigt!
Ganska omysigt väder.
Vi har fått vinter för flera vintrar framöver.
Det här var kvällens provsmakning.
Vi kämpar på med Hello Fresh, skönt att slippa fundera på vad det blir för mat.
Det valde vi veckan innan helt enkelt...
November är slut, strax kommer december tågande...
 

Kommentera inlägget här :