Mars -22

publicerat i Huset, vårt hus;
Mars 2022, vilken månad alltså!
Men uppenbarligen överlevde vi den första tiden...
 
Vi bjöd in oss själva på middag hemma hos mamma och pappa.
Stek och potatis, favoriten!
Jag sportade stressfritt så länge som möjligt, började dagen med kanellängd och en mugg med kaffe. Saknade sovrumstapeten redan innan flytten.
Fick med mig barnet till gymmet några gånger.
Oftast utan protester om det bara är hon och jag.
Hämtade sovrumstapeter. Dom är så fina och mjuka i färgen.
Vi passar in en vintisdag när det går.
Äter något gott och pratar en hel kväll.
Just den här kvällen njöt vi lite över att ha en nyckel till garaget.
Nu kunde vi börja flytta kartonger.
Men först lite bänkpress, såklart.
Syster med äkta make kom upp för att flytta första lasset med grejer.
Och spela coronne. Många omgångar blev det innan vi kröp ner i sängen, skönt att dom kom upp och fick oss att fokusera på annat än flytt ♥ .
Lika som jag och han har vintisdag så har junioren och jag halloumi-middag när han jobbar natt.
Det är ORIMLIGT gott!
Basen är alltid färsk pasta, halloumi, små tomater och babyspenat.
Bara några dagar innan innan vi fick tillträde som kom vår Preppbox.
Jag har tagit till mig "hellre förberedd än rädd" och har numera mat, vatten, batterier och en del andra "bra-att-ha-saker" undanlagda hemma. Det känns ansvarsfullt. 
Nåja, tillträdesdagen (18/3) kom och vi spillde ingen tid alls utan började riva direkt.
Och samtidigt kom ett blombud med lycka till från mellanbarnet.
Så han spacklade tak... och vi tog loss lister, foder och en bård.
För att inte ge barnet men för livet så hämtade vi lite dagsljus också.
Lördag kväll, dagen efter tillträde så blev det en kall och sen gonatt.
Nästan 40 kvm tak är struket två gånger och han steker lunch i bar överkropp. Vi hade tur med vädret just då och kunde ha lite öppet (men korsdrag i ett plastat hus är inget jag rekommenderar).
En inplastad hall.

Det fanns en del socklar och lister att måla redan då...
Korv och öl-lunch.
Dagen efter blev det pizza-middag i gillestugan, enda rummet med sittplatser just då.
Jag kämpade på med tapeterna i juniorens rum till sena kvällar.
Han fick koppla lampan ovanför trappan.
Trångt och högt och...
Det blev alldeles strålande bra.
Så en elektriker beställdes, den ska gå att dimma ner också.
Till sovrummet hittade vi en kristallkrona på loppis.
Och i kristallernas sken målades dörren till sovrummet.
Jag visade honom Nest Protect på YT och två dagar senare så väntade två nya brandvarnare på utlämningsstället. Klart värt!
Precis när dom skulle installeras så kom golvläggarna. 
Så förklara hur/var golvet skulle vara samtidigt som larmet testas, det krävde självbehärskning.
Men kolla helteckningsmattan. Dröm att gå på!
Sista kvällen i huset, en muminmugg med rödvin och lättbrända popcorn.
Livet ändå...
Sen kördes det flyttlass efter flyttlass...
... och till slut var huset tomt. 
Mamma och pappa hjälpte till massor med urstädningen, herregud vilket jobb dom gjorde.
Evigt tacksam för mina föräldrar... hela min familj faktiskt..
Sista dagen i mars stack vi ut på en löptur, middagsrundor skulle rekas.
Men vilket kaos det var i några veckor... det där gör vi inte om på ett tag.
Har fått frågan om det inte är sorgligt att lämna det gamla huset.
Jo, absolut, fast mer vemodigt pga fin tid i livet.. (förutom små paranteser).
 

Kommentera inlägget här :