Juli -23 Början...

publicerat i Allmänt;
Juli började med fuktigt väder, men fortfarande mysigt att äta frukosten ute på balkongen.
Lagom till frukosten absorberats var det dags för lördagspasset på Faxe.
Köttigt!
 Junioren fick en ny cykel, vi bytte ut alla cerisa detaljer mot svarta.
Jag provcyklade den och blev imponerad. Så lätt och rolig!
Jag fick inte med mig henne ut, men han hakade på i finvädret. 
Fredag = bröst och biceps/triceps.
DET är sen gammalt.
Efter träning fyller vi på, en kall och pulled pork i hamburgerbröd,
Perfekt fredagsmat.
Han tog sig an oljetanken i förrådet, hårt arbete med tigersågen.
När vi blir av med pingisbordet och plockar undan spillet från sovrumsbygget så ska det upp lite gymutrustning vid den här väggen. Gymmatta, bänk, ställning och... det blir en massa investeringar. MEN vi har tid på oss så.
427 kg skrot som ska till metallköpare.
Plus allt bråte vi fick plats med i skåpet på fransosen.
Kvinna som ska bygga en trappa på baksidan.
Tröttnade efter 15 minuter.
Trots att jag köpte färdiga vangnsstycken och gjorde trappan lika bred som spilllvirket (för att slippa kapa).
Men till slut så var den klar och jag hade lite livslust kvar i botten.
Satte mig på min favoritplats och njöt massor i solen.
Efter vi båda avslutat dagens kroppsarbete så blev det belöning.
En kall öl och ett varmt dopp.
Vi provreste det nya tältet.
Enkelt!
Nu är vi redo för del av Östgötaleden.
Men först bjöd vi hem vänner på grillat.
Jag och Malin började med 1200 meter öppet vatten i Marmen.
För att sen kliva ur våtdräkt och ner i poolen.
Just då var det lätt att njuta.
Trevligt sällskap, motionerad, mat på G och strålande väder.
Otroligt trevlig kväll som slutade en bit efter midnatt.
Då började vi ändå på tidig eftermiddag.
Kolla belysningen där nere!
När vi vaknade var det dags att packa och åka mot Linköping.

Kommentera inlägget här :