November -21

publicerat i Allmänt;
Här kommer November, snabbgenomgången säger mat och träning.
Vill du se bilder så kommer dom här.
November började med ett hejdå till Essie.
Vi lämnade henne hos min syster i Uppsala.
Där slipper hon åka bil ända fram till jul och sen får vi se...
Jag och junioren tröstade oss med lunch på Ikea.
Jag gillar verkligen Smakbox,
Lite som ett kinderägg för vuxna (här är min rabattkod cppqkn).
Vintisdag fortsätter när det finns tillfälle, här serveras det med en ryggbiff och rotsaker.
Träningen haltar fram, det så mycket jag vill vara bra på.
Vilket gör att det varken blir hackat eller malet, men jag kan inte bli sämre i alla fall.
Whiskyfantasten kom hem med en ny flaska igen och nästa mässa är i februari.
Jag hoppas vi kan åka då.
Passen i boxen är vi båda taggade på, så roligt att träna med en grupp och att samtidigt tillåtas vara på sin egen nivå. Utvecklande.
Vi hann byta den liggande panelen på garaget innan takläggarna kom.
Eller "vi", jag grävde och han snickrade. Otroligt självgående man.
Det blev riktigt snyggt och SÅ SKÖNT att bocka av på att-göra-listan.
Själv tog jag tag i den torra rabatten framför vardagsrummet.
Orkar inte hålla på längre och ska vi bygga altan så ska den bort i vilket fall.
Tadaaa... 6 skottkärror senare så...
Junioren fortsätter att ta träningen på allvar.
Försöker få in minst ett pass på mina veckor.
Jag fick till mina första squatclean samma vecka.
Så skön känsla när det känns alldeles rätt och lätt.
Ja just det, vi var på utbildning i Kista (med jobbet).
Passade på att skoja till det lite med övernattning och galej på O'Learys.
Ääääälskar deras buffé, hänger mest på den asiatiska sidan.
Tog en sängfösare i hotellbaren också, måste ju runda av lite.
Efter några dagar med minibuss och stillasittande så bytte vi ut gymmet mot min hemmarunda på 8 km. Ny för honom.
Den är väldigt vacker och vädret var på topp.
Årets Lusse Lelle med årets mjuka ädelost.
OMG!
På söndagen hjälpte vi till att städa på gymmet.
Det behövdes. Dels för att dom var några man kort.
Och dels för att det var sååå dammigt precis överallt.
Pizza till lunch, kolla in utsikten!
Men jäklar så rent det blev.
Ordning i några timmar i alla fall.
Apropå träning, här kommer två av passen som vi kört tillsammans.
Jag och barnet alltså.
Som hon kved på burpees to target (viktplatta), hennes ben gav tydligen upp.
Men att fota behöver hon bara armar till, så det gick bra.
Vi bakade också, hallogrottor med saffran och vit choklad.
Varje degbit vägde EXAKT 20 gram.
Vi var ut på rövarstråt i skogen.
Behövde mossa och kottar till pyntet utomhus.
Saffransscones till frukost.
Lång sittning och två koppar kaffe.
Varannan helg jobbar han dygn plus en natt,
då har vi extra tjejmys ♥.
Adventsfikat fick TeWes ta hand om.
Bäst att passa på medan restriktionerna tillåter.
Sen firade vi mamma, svärsonen och min syster.
Mamma fick ett besök och blommor, vi fick mat och tårta.
Sen var november över, jäklar som det bara swishade förbi i rasande fart.

Kommentera inlägget här :