Träna för dusch

publicerat i Cykla MTB, Träna;
Det är ju inte bara för dusch jag tränar, utan för att jag vill också. Fick ihop en bra första vecka utan badrum.
Måndag = simning, inga konstigheter. Tråkigt med långa intervaller dolme men en kan alltid strunta i det.
På tisdagen testade jag att lasta cykeln i Forden och det gick ju. Ganska precis, lite krånglande.. men det gick.
Sen åkte jag in på gymmet och tränade. Det gick rätt dåligt på löpbandet pga ont i foten av det där fågelbadet som jag tippade på mig. Blev bra, men sen sämre och nu är jag ganska sämst.. typ halt.
Men träna överkropp, rodd och CYKLA går bra.
Så direkt efter jobbet på onsdagen lastade jag cykel och åkte till Mathias i Trönö. Skogen kallade och jag såg fram emot att få testa cykeln lite mer.
Luftpaus i skogen.
Passar på att föreviga stoppet.
Cyklade fram till en tjärn och letade efter bra ljus och en pinne att rigga cykeln med.
Hittade pinne, vände cykeln åt fel håll.
Men bilden blev okej, allt väl...
Hade det lite lyxigt med 3 mil stigcykling, varmvatten till cykeltvätten och sen fick jag låna duschen också. När jag kom ut ur duschen så stod det smörgås och kaffe på bordet. Kändes jäkligt nice!
Torsdagen vilade jag, minns inte vad jag gjorde. Eller ju, jag fick en uppdatering från ett av barnen som var på "Flygöverlevnad barmark". Det såg lite bistert ut. Men det skulle ha varit en riktigt bra utbildning, så fem stjärnor dit!
Fredagen började med simning kl 07 och avrundades på gymmet, allt för en dusch och några minuter till att raka benen.
För sen blev det fredagsmys med havskräftor och rosé.
Lördag började med skogspromenad och fortsatte med Ikea (badrumsinredning) för att sen avrundas med gym (!)..
Och osten vi inte orkade med på fredagen pga trött och mätt.
Söndag, fönsterputsning och allmänt härj. Klämde in stigcykling alldeles allena.
Det gick bra, tvättade cykel.
Lånade duschen hos mamma och pappa.
Använde bara hennes grejer, såklart.
Fick fika efteråt... det här med att vara utan badrum är inte så tokigt ändå...
Så började den här veckan... äldsta på övning... 
Där världen är lite annorlunda... ♥
Så, nu är det helg igen... kämpa!

Kommentera inlägget här :