Motorsåg och badrum

publicerat i Badrum, Huset;
Jag gillar att jobba med pappa men han är dålig på att be om hjälp. Under året har jag utvecklat några tankeläsnings-skils så ibland prickar jag rätt och kan hjälpa till.
Så blev det den här gången, jag frågade om han ville ha hjälp att motorsåga det som inte kapen tar och det ville han visst. Huvudsaken vi får lunch, jag och junioren.. då kan vi jobba.
Så vi satte igång under förmiddagen.
I för stora sågarbyxor med ett glatt humör.
Jag sågar och pappa klyver. Varvar med småträd i kapen för att komma åt det större till motorsågen.
Pappa sa "Såga inte i sågbocken" och jag tänkte ett tyst "OJDÅ!". Till mitt försvar så är märket till höger min svågers, så jag var i gott sällskap.
Självklart fick vi go-lunch och junioren hade bakat sockerkaka som serverades med hallongrädde. Det var lördagsjobbet det. 
Söndagen bestod av badhus med junioren och att montera ner badrummet. Renoveringen flåsade mig i nacken och jag fasade över alla små flaskor och skönhetsprylar som skulle hitta nya platser.
Innan jag började skruva såg det ut så här till vänster.
Och så där till höger. Ett vanligt badrum från 80-talet.
Rakt framifrån. Där syns det att halva fönstret ligger i duschen, men skyddas av draperier. Draperier som gärna blir närgångna.. särskilt när en ska raka benen!
Framåt kvällskvisten såg det ut som nedan. Sprang mellan Robinson och badrummet för att få klart. Duschstången tog jag på måndag morgon, en sista dusch innan badrummet hamnade i händerna på hantverkare.
När jag kom hem på måndag eftermiddag så det ut så här.
Jäkelen alltså. Hallgolvet var täckt med papp och det låg några dörrfoder vid farstukvisten, annars fanns det inte ett spår...
 

Taggar: badrum;

Kommentera inlägget här :