Val till badrum

publicerat i Badrum, Huset;
Jamen nu har jag valt kakel till badrummet.
Inte utan ett mindre sammanbrott pga många val men till slut satt det. Var tvungen att sortera bort allt med färg och allt jag kunde tänkas tröttna på.
Det blir stora (kanske 20x40 cm) vita, släta, blanka kakelplattor. Basic.
Kombinerade med mindre fasade i duschutrymmet. Jag tror det blir snyggt och plattsättaren kanske inte lämnar en brevbomb i postlådan pga krångel.
Golvet orsakade lite mer vånda eftersom tidigare val jag gjort var dåliga. Hållbarhet och kvalité har högsta prio så nu har jag valt ett nytt, igen.
Kommoden jag valt har färgen NCS-S 2500 N så den använde jag för att få tonen rätt.
Men kunde inte bestämma mig i butik så jag tog hem prover och bjöd över mamma och pappa på fika. Nuvarande matta är den på bild, rosa och grann. Här ser den mörka mattan väldigt mörk ut.
Men jämfört med hall-/köksgolvet så ser den lite mildare ut.
I vilket fall så drog jag iväg lite bilder till svägerskan, mina systrar, det barnet som inte är på övning och till sist fick provet följa med till jobbet. Alla utom två röstade på den mellangrå mattan... som jag till slut valde.
Sen blir det det här skåpet från IKEA.
Men med en beröringsfri blandare och det här spegelskåpet med LED-belysning ovanför. Passar på att sätta in ett uttag också, utifall en skulle vilja blåsa håret där inne.
Sen blir det el framdragen till en taklampa och till handduktstorken som kommer gå på både värmesystemet och elpatron (på sommaren).
Och takdusch, den hade jag ingen lust att kompromissa med.
Vill verkligen ha en takdusch.
Så nu ska jag lämna in mattprover och en inköpslista till VVS-personen, så hen kan kolla att jag gjort rätt val, typ.
Har ni någon aning om hur många olika toalettstolar det finns?
Många!
Nu är det helg och jag har knappt något planerat alls. Fi fan så skönt!

Taggar: badrum;

Kommentera inlägget här :