Baaaadrum och medicin

publicerat i Badrum, Huset;
Eftersom jag inte kunde träna så kompenserade jag det genom att handla träningkläder på Craft's vinter-rea. Hittade vindtäta tights med reflextryck. 
Sen tipsade jag barnen om Storm tights och jacka, jag har haft mina (1.0) i tre vintrar och dom är verkligen superbra. Gillar att dom finns i blått också.
Tydligen så blev mina tips aningen uttröttande eftersom äldsta försökte byta samtalsämne. Till chips!
Eftersom vi närmar oss vår så hann jag ut i skogen på hundpromenad innan solen gick ner helt och hållet. Men det var på håret.
Hade pannlampan med mig, utifall. Kroppen saknar hög puls och den där nytränade känslan, för varje dag så blir jag lite mer vissen och trög.
En promenad är ett ytte-pytte plåster på en amputerad lem.
Känns det som. Bättre än inget (en vill inte vara girig).
Blev serverad flytande medicin, nackmassage och lite fredagsgott senare på kvällen.
Sånt hjälper såklart till.
Lördag morgon började med gos, kaffe och en snabb dusch.
För jag hade siktet inställt på badrums-inspo.
Det mönstret jag hade tänkt mig på golvmattan fick jag lägga på hyllan pga avrådd. Trist, men som tur är så finns det massor och åter massor av golv att välja på.
Fastnade för ett homogent från Forbo TermaStar Pure.
Har svårt att välja mellan ljusgrå och...
antracite.. 
Det golvet jag allra helst ville ha är nästan svart med silver i. Men jag tror det blir för stora kontraster med vitt kakel till. Får helt enkelt suga på den karamellen.
Någon visade mig scale, eller fiskfjälls kakel, och jag kan inte sluta tänka på det. Så himla snyggt på alla vis. Men ett rektangulärt tröttnar en inte på... men å andra sidan kommer jag inte göra fler badrum... Nedan från Bauhaus (tänk i vitt och grått).
Och det här snygga från Stonefactory
Alla dessa val. Måste börja skriva listor och jämföra lite. Så jag vet när offerterna kommer.
Efter att ha släpat fötterna efter mig i färgbutiken så släpade jag mig runt en sväng i skogen med hunden. Börjar känna ett visst avog mot promenader. Särskilt som skoterspåren är stenhårda och perfekt för löpning.
Men hunden sprang på i alla fall.
Matlusten var "så där", lördagsmiddagen blev äggröra med parmesan och kantareller, serverad med lufttorkad skinka och en redig näve med ruccola. Vatten till det.  Sen sova middag en stund.
Söndag morgon började som lördag fast med snö.
Jag lämnade in mormor och morfars hund till trimning sen åkte jag till mamma och pappa för lite föda och efterrätt. Älgfärsbiffar med bacon, groddar, hemgjord dressing och sallad. Galet gott! 
Till efterrätt blev det hembakta semlor. Nu när jag tänker efter så kanske den här kroppen är trög av flera anledningar. Kanske.
Ja, ja, ny vecka.
Sportlov och jag känner mig bättre.
Halsontet borta, endast huvudvärk kvar.

Taggar: badrum;

Kommentera inlägget här :