Måste snabbspola

publicerat i Barnen, Cykla MTB;
Ligger aningen efter men vill spara höjdpunkterna, snabbspolar lite.
Fjärilssläpp med saft och kakor på skolan, alla nässelfjärilar utom en överlevde. 
På nationaldagen blev det en skogspromenad med hund och (motvilligt) barn, sen bytte jag skor och körde backintervaller i värmen. Skön känsla!
Framåt kvällen kom äldsta med sambo hem så vi grillade och myste med jordgubbar och sällskapsspel.
Fredagen var klämdag så vi tog en sen frukost och åkte in på gymmet efteråt. 
Barnet körde rehab medan jag larvade mig med pressar och benböj.
Lunch på stan efteråt, rimligt ändå.
Barnet provade hattar. Det blev inget köp, trots att hatt passar henne bra och skyddar från solen.
Lördagen var vigd till cykling och planen var fika på Majas Café.
Sånt är jag inte sen att hänga med på...
Vi cyklade på fina stigar och sandiga stigar och en stig med ett mjukt parti på, där fastnade cykeln.  Det gick bra med cyklisten... och cykeln.
Dit upp på berget skulle vi innan vi avslutade rundan.
Men först en räkmacka och lättöl, tror kroppen tog upp hela mackan inom 5 minuter.
Efter många pust och stön så stod vi till slut på toppen av Höleklack 352 möh, vi fick gå med cyklarna sista 1000 metrarna och det kändes kan jag lova. 
När jag stoppade klockan så stannade den på 51 km med en snittpuls på 130 bpm, ett nice långpass alltså... ÄLSKAR fikacykling.
Medan jag cyklade så hälsade barnet på sin nya valp, fina Taiga.
Så bedårande söt, en riktig lite prinsessa!
Vips så hoppar vi till skolavslutning, med tillhörande väder.
Pga väder så blev det inte så peppiga bilder. Men barnet har lämnat andra klass och går snart på sommarlov. 
Efter avslutningen bjöd mamma och pappa henne på lunch, pizza kände hon för tydligen.
Efter jag jobbar färdigt så åkte vi in på Schools Out, tyvärr regnade det fortfarande och skummaskinen fungerade inte så det blev aningen avslaget. När vi åkte hemåt så rasade det in ungdomar. Lyckad satsning!
Fredag och ännu en klämdag för skolvärlden. Barnet hängde med hunden och jag jobbade.
Mysigt med sällskap på lunchrundan.
Sen blev det cykeltur efter jobbet och taco-fredag. När junioren och jag äter tacos blir det bara favoriter på tallriken. Naco med mycket ost och gräddfil!
Sen passerade både lördag (jobbade hela dagen) och söndag (klippte häck och gräsmatta).
På måndagen blev det swimrun i Bollnäs, tävling nästa helg, paniiik. 
Närå, orkar inte panika över träningen, särskilt inte när jag saknar riktiga mål. 
Fast jag känner för en utmaning, en riktig... kanske ändå...
Anhörigdag nästa... återkommer om den...

Kommentera inlägget här :