Swimrun och MTB

publicerat i Cykla MTB, Swimrun;
Tjohoo, äntligen kom min fjärde Eviga hem. "Walk to the beat of your own drum" heter den. Precis lika fin som de andra tre. Nu flyttar jag runt henne lite för att se vart hon ska bo.
Det blev swimrun i fredags. Prästnäset Swimrun hade en prova på kväll och det passade mig alldeles utmärkt att ha min säsongspremiär då. Team Sportia lånade ut dräkter och sålde tillbehör.
Vi ser rätt nöjda ut innan och känslan var lika efteråt. Så JÄKLA skönt att få kliva i vattnet utomhus utan att det känns jobbigt, kallt och mörkt.
Så vi körde typ 1,5 varv på deras superfina bana och sen åt vi hamburgare och drack kaffe.
Vädret levererade hela kvällen. Perfekt att visa sporten för nyfika och nybörjare en sån här kväll.
Sen gick det ganska fort att ta sig från våtdräkt till flanellskjorta.
Sense8 väntade på Netflix.
Lördagen började med grötfrukost och hundpromenad och sen dök grabbarna upp. Cykling i Mo-Mohedstrakterna väntade.
Vi visste hela tiden ungefär vart vi var, typ Hälsingland.
Men ibland fick karta och GPS komma fram.
Vi gjorde ett utsökt fika-stopp hos bekanta. Saft och rabarberkaka minsann, och kaffe såklart.
Många nya fina stigar. Bara vid ett par tillfällen fick vi vända för stigen tog slut. 
Ännu en dag att vara nöjd med. Kolla in våra nya klubbkläder. Så himla fina. Efter avslutad tur duschade jag och bytte om, tog fram cykeln igen och rastade hunden hem till mamma och pappa.
Sen blev det ganska tidig lördag kväll och en ganska sen söndag morgon för mig och hund-grisen.
Lite promenad, hämta paket, handla mat, tvätta och diska.
Mot kvällningen kom ungdomarna hem från Värmland och junioren från pappa så just nu väntar vi bara hem äldsta från Linköping ♥
Måndagen har bara kväll kvar, skönt med regn och att middagen fixas av ungdomarna.

Kommentera inlägget här :