Snabbspola veckor

publicerat i Allmänt, Barnen;
Har liksom inte så mycket annat än vardag, lite träning och annat på G nu.
Innan månadsskiftet vabbade jag lite med junioren.
Badtemperaturen var härlig och en båt är alltid kul!
Sen lämnade jag blod och några dagar senare kom besked på posten, för lågt HB, ät järntabletterna. Nästa tillfälle blir det bara kontroll.
Sen snabbspolar vi till fredagens vackra väder och goda middag.
Jag lekte wifey och kokade egen rabarbersaft, som blev överraskande god!
Slappade på altanen med kvällskaffet, skönt att vi äntligen använder det utrymmet.
Lördagen bestod av att skjutsa barnet till kalas och lasera/olja farstukvisten. Det blev bra!
Söndag började med go-frukost (obs på fingret) sen blev det baddag i Bocksjön, lite vatten och fika klarade vi oss på i några timmar.
Storasyster med bonussyster var med till juniorens lycka.
Allt går att leka med på en badstrand. Kottar, stenar, pinnar... allt medan mamman jagar med spf 50 i handen.
Sen hade vi grillpremiär innan junioren åkte till sin far.
Mot kvällningen när temperaturen sjönk under 20 grader så tjatade jag med mig 22-åringen ut i elljusspåret. Magiskt kvällsljus och knastrigt torra barrstigar.
Måndag morgon började med en brännvinsknäppning...
... och en kaffe på resecentrum.
Barnet skulle på semester och det meddelades endast på följande vis:
-Mamma, jag kommer att åka på några dagars semester med två kollegor.
-Mmm, vart ska ni åka?
-Ukraina.
-Ehh, Ukraina?
-Ja, vi ska till Tjenobyl.
-*lång och ljudlig suck*
Det gick till på ungefär samma vis när hon skulle till Mali och jag försökte med både Mallis och Bali.
Men när vi pratat lite om det så förstår jag varför, det är bara så att jag upplevt Tjernobyl IRL när det hände, alltså inte där på plats utan mer härifrån Hälsingland. Därför såg vi på det lite olika från början. Nu har jag snabbspolat några dokumentärer och klipp så det är lugnt liksom. Nu blev den guidade turen inställd pga brand så tjejerna drog på en konsert med Deep Purple, vilken jäkla grej!
Själv stack jag ut på cykling med ett nytt MTB-gäng, många höjdmeter och fin-fina stigar! Har några feta blåmärken som jag fick när jag tyckte mig höra röster i skogen.
Tisdag, Nationalafton, bakade mig en paj och tittade på Benjamin Button, den är 10 år gammal men en fin historia.
Nationaldagen började med sovmorgon, städning, 8 km terräng med hunden och sen vernissage på Världens minsta fiskargubbemuseum. Så galet rolig idé!
Det var bubbel, lakrritspipor och nån enstaka fiskpinne. Högtidstal och hela baletten. Jag blir så hjärteglad av såna saker! 
Mot kvällningen så gräddade jag pestopizza (ICA's färska, tips!) och drack en kall öl till den. HAr haft sämre dagar, helt klart.
Sen blev det vardag igen och gårdagen bestod mest av jobb och en himla massa ärenden, gräsklipp och en fiskburgare från McD. Skönt att stöka undan lite inför helgen... ikväll blir det nog Swimrun-premiär.
Det var bara några dagar sen jag sa tiill syster att det här nog blir mitt sista år med swimrun, det blir inte samma sug till träning när jag inte har min team hos mig.
I år känns det dock pirrigt och SUPERSPÄNNANDE att köra med min svägerska.. men nästa år då?
Nja!
Det kan vända ♥

Kommentera inlägget här :