Överlevde helgen

publicerat i Baka & Laga mat, Barnen;
Nämen, tänk att jag fick blommor till jobbet i fredags. En hel bunt med tulpaner i varienande form och färg minsann. Mina barn alltså ♥ Där har hon suttit i ökenhettan och beställt krispiga tulpaner till sin mamma.
Innan tulpanerna hamnade i en vas så lånade jag med mig mamma och pappas yngsta pudel hem. Bara för att jag kunde liksom. Tänkte att ynglingarna kunde dra nytta av varandra.
Sen hamnade blommorna i vas, fredagsbuketten.
På lördagen blev det en skogspromenad direkt efter frukost.
Hundarna var så himla ystra så jag fick släppa dom enskilt först. Det är helt galet hur skadad skogen blivit efter all snö och tö och storm. Det är bara tack vare skotrarna som vi kan ta oss fram i skogen på ett vettigt sätt, snön ligger djup hela vägen.
Det blev en extremt lugn lördag med promenader, mat och vila. Passade på att titta på Thor: The Dark World, med hög volym och cheddarpopcorn.
Söndagen började också med hundpromenad och en massa pysslande inne. Sen ringde mamma och berättade att dom gjort semlor. Min mormor och morfar hade med sig en hel kylväska med semmelbullar och vetelängder till mig.
Så nu finns det fikabröd i frysen.
Jag har dessutom köpt mandelmassa!
Och grädde.
Så sjukt gott! Kaffet serverades i fina flygvapenmuggen också. Finns ej att köpa längre.
Efter det så blev det taco-omelett för mig, KAN ha haft i aningen för mycket chiliflakes. Men lite färg på kinderna har ingen dött av tror jag.
Söndag eftermiddag, där kom tristessen. Så jag körde två träningsappar, tills jag blev lagom varm och svettig. "Jag har hört" att en pulshöjning kan trigga immunsystemet. Så. FMTK appen ska jag köra oftare.
Sen har jag fått bilder från Mali. Dels på hennes bostad på ca 4 kvm. Junioren blev superglad när hon upptäckte att hennes teckningar var uppsatta.
Och sen några bilder från öknen. Det ser.. sandigt och varmt ut. Tror dagstemperaturen ligger på ca 40 grader nu... och varmare blir det.
Nä, nu måste jag se på Mandelmans, en lisa för själen.

Kommentera inlägget här :