Den helgen

publicerat i Arbetet, Löpning;
Vi började långhelgen med kosläpp på Koldemo Lantbruk.
Alltid roligt med glada kossor och söta kalvar.

Tjuren är såklart imponerande fast mest imponerad blev jag av den helautomatiska mjölkningsroboten, såååå coolt. Sen såg jag att dom hade en kokliarrobot också. Vilken grej!

Efteråt blev det ett obligatoriskt matstopp på Max. Jag har slutat muttra över Max, nu när jag kan beställa på skärmen så fungerar det faktiskt. Innan var det bara ologiskt och krångligt.

Fredagen var klämdag så tonåringen fick vara barnvakt medan jag simmade, skönt som sjutton.

Vi premiärgrillade på kvällen och för att toppa det hela så åt vi ute på altanen, det händer inte särskilt ofta och har nog aldrig hänt i maj.
Lördagen blev våfflor och mjukglass i solen, premiär det med.

Sen åkte vi hem och bytte om till träningskläder, bästa fina familjen motionerade tillsammans. Lillan på cykel och vi andra joggade. Ett ögonblick jag längtat efter och hjärtat blev väldigt varmt.
För att spä på det hurtiga så hade jag ett långkok i min Crockpot. Bara att koka pasta och äta så fort vi slutat svettats.
Söndagen bjöd på tidig uppställning eftersom tonåringen (soon to be 20) skulle med tåget i ottan. Sen tog vi det lugnt resten av dagen, fixade ute, shoppade sandaler och hade målarstudio på hallgolvet.

När lillan åkt till pappa skickade jag ett meddelande till min swimrunpartner och undrade om hon ville springa lite terräng. Det tog 5 minuter så hade vi en plan. Ett varv runt Ålsjön i kortärmat och mjuk kvällssol.

Det kändes bra att avsluta helgen på det viset.
Sen har jag hört att arena Färsjön håller 16 grader, just nu.

Kommentera inlägget här :