Kryssningen

publicerat i Arbetet, Baka & Laga mat;
I torsdags var vi på kryssning med jobbet, Takida spelade och alla var taggade.
Vi hämtade hyrbussen och åkte strax efter lunch, några passade på att utnyttja den stillasittande tiden.

Jag förstår inte hur någon kan överleva alla dessa köer med humöret i behåll, hur gör dom?

Vi körde ombord bussen och kunde gå direkt upp i hytten, så himla praktiskt.

Vi fikade direkt och efter det så hade vi tid att fixa oss innan middagen 21:00, jag körde klackar och fuskskinn, inget kan gå fel då.

När vi åker med jobbet brukar det inte bli buffé utan en trerätters, så även denna gång. Jag smygfotade glasen i alla fall, det blir ett gäng såna innan allt är klart (förrätt, varmrätt, dessert, avec, vatten).

Ganska precis när vi ätit färdigt så var det dags för Takida att gå upp på scenen, inget favoritband direkt men musiken är okej. Svårt att få nåt riktigt tryck i en sån lokal kanske. Så fort det var färdigspelat så gick vi till puben och jag hittade en japansk whisky som var jättegod och mild. Sen blev den en kort vända på dansgolvet innan jag kröp ner i sängen strax efter 02.
Jag gillar att kliva upp ganska tidigt, ta en dusch och fixa till sig lite.

Sen gå upp till frukost och sitta länge, länge...

Dricka två muggar kaffe och äta gott bröd och avsluta med färsk frukt.

Titta på havet och bara varva ner.

Sen lalla ner till hytten igen och lägga sig på rygg en stund, gå till Taxfreen och inse att det inte fanns så mycket intressant ändå.. invänta lunchen med de andra.

Den lunchen alltså, laxen var underbar!

Janssons, pastarullar och lite mer lax.

Sen dessert, jag skulle kunna ha "äta mat" som ett yrke.

Efter en lång och mysig lunch så var det bara att plocka ihop, vila och läsa en tidning i hytten. Så fort dom öppnade så gick vi ner till bildäck med packningen och inväntade alla kollegor.

Vi hann ta en fika på vägen hem, riktigt god kanelsmak på den här.

Sen hämtade jag lillan hos hennes far och hade lite fredagsmys, nöjd och glad.

Kommentera inlägget här :