Bra försök

publicerat i Träna;
Igår hade jag knappt 45 minuter på mig att simma så jag skyndade mig från jobbet och ner till badhuset. Där satt en banderoll utanför.

Borde ha vänt redan där egentligen, men jag gick in och frågade om det var trångt och fick till svar att det fanns plats. Jag skulle ju varken simma fort eller långt utan mest bara röra mig lite så kanske förkylningen släpper lite och rastlösheten lindras.

Efter några hundra meter ger jag upp slalom-simmandet. Hade en kvinna som simmade bröstsim, en annan som simmade ryggsim i lite olika riktningar och från banan brevid kom det både armar och ben farandes. När det slutligen kliver i en till som kör frisim så klev jag upp. Klassikersimmarna har naturligtvis företräde men dom borde ha bokat alla banor under den korta tiden och kanske haft nån genomgång på hur man simmar när man är flera.
 
Idag har jag resväskan i bilen för direkt efter jobbet åker jag till huvudstaden och hälsar på syster, nu längtar jag som en galning och har skönt fredagsgung till den här låten:

Sköna, sköna lirare!!
 
Wihooooo fredag, fredag, fredag!!

Kommentera inlägget här :