Helgen i bilder

publicerat i Baka & Laga mat, Barnen;
Fredag, fick ett samtal vid lunchtid där 17-åringen sa: "-Mamma, jag tror jag brutit näsbenet!" Eftersom jag aldrig vinner nåt pris för Årets Förälder så svarade jag typ som jag brukar: "-Det tror jag inte.. typ... sluta gnäll."




Summa summarum, spricka i näsbenet. Tur att det fanns färska cocosbollar att trösta sig med (lagom tuggvänliga för ett ömt kranium).


Hon var inte sämre än att hon kunde vara barnvakt medan jag sprang 8 lagom inspirerande kilometrar, höll ett snittempo på 5:27 och det får vara okej. Eller, jag har inte tappat nåt i tid av att springa njutningsfullt i skogen, så det känns alldeles underbart. Inte för att jag måste försöka bli snabbare utan för att jag kan fortsätta bli starkare på ett bättre sätt.

Väl hemma blev det en snabb dusch och sen tacos, vila resten av helgen, jag orkar inte be om barnvakt och ville hellre vara hemma med barnen.

Lördagen bjöd på ett intervallpass inne på H&M, tur jag hade en snabb tonåring med mig för en kort 3-åring gömmer sig lätt om hon får lite försprång.

Fika på Wayne's, chokladboll, pecanpaj och cheesecake blev det. Och en kanel-latte, sjukt gott!

Medan jag handlade matvaror så gick tjejerna in på biblioteket en stund.

JAg passade även på att handla godis till oss stora. Den lilla fick smarties.



Vi släppte av storan på gymmet och åkte hem för lite middagsvila (hon sover fortfarande middag och somnar utan problem på kvällen). Sen blev det besök hos en vän som har får. Yngsta lammen var tre dygn.




Våfflor till lördagsmiddag, pureade jordgubbar att doppa i.

Söndagens äventyr bestod av 34 gradigt varmbad på lilla simhallen, byta till sommardäck (jag stod bredvid) och fixa markisen nu när vårsolen bränner på.

Fyra kryssmejslar, dåliga skruvar.

Tadaaaaa.... skugga i köket!

Lillan lekte "regn i skolan" med paraplyet.

Dagens middag blev bacon, champinjoner och broccoli, ni skulle sett lillans min när hon tuggade på en svamp i tron om att det var bacon.... HA HA HA! Stackars liten...

Ny vecka i morgon, träningen blir nog löpning måndag och onsdag (Night Trail Run), simning tisdag och torsdag. Typ.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Mallan:

Men jag dör en smula åt alla godsaker!
Lakritsen, köpt var? Säkert ljuvlig!
Och jag känner igen mig i det här med barnvaktsfrågandet - för nåt år sen var det flera gånger i veckan, men nu försöker jag få till träningen på annat sätt. En fördel med att plugga.
En icke fördel med att plugga är att beställa kursböcker för 2000 spänn som typ inte finns, gaaah!
Kör hårt med träningen!
Jag har nåt på gång i kroppen. Hoppade av löpbandet efter 5 min och åkte hem och däckade i soffan. Fryser o svettas o har huvudvärk.
Ha en fin vecka!

Svar: Lakritsen (och mandlarna)kommer från Lillis Smakeri, jag testade en med passionsfrukt förra gången och den var alldeles underbar!Jag får försöka köra dubbla pass när lillan är hos pappa och välja barnvakt dom gången jag verkligen inte kan avstå :)
Krya på dig, det vänder när värmen stiger och ha en skööön vecka! Hoppas du hittar böckerna, billigt på blocket!
Lise-Lott

Kommentera inlägget här :