Sportlovet som kom av sig

publicerat i Barnen, Huset;
Vi hade planerat juniorens sportlov så att endast en dag på fritids behövdes.
Måndag med pappa, tisdag på fritids, onsdag med kompis och mormor på Buspalatset, torsdag på mitt jobb och ledig med mig på fredagen.
Allt flöt på bra och det blev tidig väckning på torsdag morgon.
Jag engagerade henne i mina arbetsuppgifter så mycket hon orkade med och tyckte var roligt.
Hon fick skriva lappar med ordernummer, springa ärenden och andra småjobb. Fast mest såg hon fram emot lunchen, mysigt med matlåda (?).
Sen gjorde jag en snabb reflexbana i vår mörka källare, det var både roligt och spännande.
Sen spårade allt ur mot kvällen då hon blev galet sjuk, inga detaljer men sista gången jag var upp med henne hade klockan passerat 03. Då var vi båda ganska uppgivna och jag tyckte redigt synd om henne.
Alla planer på Luftkuddeland och övernattande kompis (som fick samma sjuka) ställdes in, mormor och morfar kom med Piggelin och pysseltidning, sen slappade vi järnet.
Lördagen började där fredagen slutade, med pyjamas i sängen.
Sen skärpte vi (jag) till oss och tog ut sparken i solskenet.
Det ser bra mycket mysigare ut än det var, för gnället tog sig in under skinnet på mig. Så när vi kom in så la jag mig på sängen och vilade. Fick huvudvärk, blev frusen, låg kvar till middagsdags.
Sen kände jag mig inte särskilt kaxig, medan junioren tillfrisknade i rask takt, visserligen utan matlust men en kan inte få allt liksom.
Innan mello ringde hon sin far med en godisbeställning, lite glass och en daim fick det bli. Jag satte upp en naturell loka på listan.
Det fick bli bra så.
Direkt efter finalen var klar så fick jag en rejäl frossa, jag svettades så det droppade från hakan och håret krullade sig i tinningarna.
Har ALDRIG varit med om något liknande. Så snabbt, BAM liksom!
Junioren blev såklart orolig, trots att jag försäkrade henne om att det snart går över och att det inte är något farligt alls. Lovar. Bara jobbigt. Går snart över.
Jag förklarade för kroppen att jag inte är vare sig sjuk eller förgiftad, ge dig nu.
Har inte haft magsjuka sen 1989, alltså senast jag åt skolans bruna bönor. Det blir inte så bara, mina syskon är lika, mamma och pappa med...
Undvek den här gången också men fick feber, yrsel och frossa istället.
Ja, ja... vi somnade till slut.
Hunden blev hämtad och rastad på söndag förmiddag, snälla mamma och pappa tog alla hundar på en solig skogspromenad.
Juniorens pappa levererade pizza till middag, hur snäll? Sen blev vi hemma på måndagen också, ungen behövde få tillbaka apitien och orken.
Måste lämna sjukorna och dela med mig av en liten plastbantning också, köpte nätkassar på Ikea. Perfekt att handla frukt och grönt i.
Tips, tips!
Nä, nu är nästa helg i antågande och jag har *applåder* valt en entreprenör som ska renovera mitt badrum.
Spenderade lunchen med min favoritelektriker som visade mig massor av gobitar på VVS, fi fasen så lyxigt det känns.
Men också svårt.
Jag befinner mig i en räknesnurra hela tiden, väljer, gör om, väljer igen osv. 
Det blir takdusch och handdukstork (kombi), kommod och spegelskåp med LED-belysning i spegeln, det blir ny el till en taklampa. Nytt fönster som flyttas ut ur dushzonen. Ny placering på golvbrunnen och ledbara duschväggar. Pust.
Så ett samtal till banken efter jag valt kakel och golv, tänk om det blir över till en ny parkett i vardagsrummet? Va?
 

Kommentera inlägget här :