Kort, glad och tacksam

publicerat i Allmänt;
Oj oj oj så skoj. 
Helgen som passerade bestod av en himla massa skottande och likvärdigt mycket nöje.
Före lunch på fredag fick jag behandling mot mina domnande fingrar och kryp i benen, väldigt välgörande. Kände mig som ny efteråt.
På lunchpromenaden hade jag första parkett till snövädret som rullade in över oss.
Innehöll en himla massa snö visade det sig.
Samtidigt var äldsta mitt uppe i flyttbestyr nere i Linköping.
Skönt med lite mer utrymme.
Lördag morgon började med snöskottning redan innan frukost.
Fy sjutton alltså. Kände mig lite stressad eftersom resan söderut väntade.
Jag blev klar, såklart...
Lämnade hunden hos mamma och pappa, ignorerade alla vädervarningar och tog E4:an. Stannade efter vägen för lunch, tog en pendlarparkering i Upplands-Väsby och pendeln till centralen. Oj så smidigt det var.
Det var rum bokat på Norra bantorget och trevliga personalen lämnade en handskriven hälsning och lite gott.
Sköljde ner med lite prosecco. Är det helg så är det.
(null)
Bytte om lite snabbt (torrschampo och klänning, tog sällskapet med mig ner till restaurangen och beställde in en riktigt god svamptoast med tillhörande öl. 
Hann precis i tid till tunnelbanan för vidare färd mot Rival och Pernilla Wahlgrens show "Kort, glad och tacksam". Vilken skön kväll det blev med glada skratt och underhållning.
Söndag och hotellfrukost. Det behövs egentligen inte så mycket mer. På bilden syns efterrätten bestående ev pannkaka och overnight oats. Gott och mättande. Jag håller på att göra ett bra oats recept som passar mig, första försöket blev lite löst och smaklöst... på't igen bara.
När jag satt i bilen på väg hem fick jag en bild hemifrån av mamma, dom hade skottat min uppfart två gånger medan jag roat mig så klumpen i magen krympte och försvann.
Hade gruvat mig för att skotta bort decimetervis med snö. 
Baksidan var visserligen kvar men den behövde jag inte heller göra.
Så var helgen slut, jag fick hem junioren och en ny vecka tar vid.
En bra vecka tror jag visst.
Igår (onsdag) kom ungdomarna hem och sen har jag börjat undersöka möjligheterna att renovera badrummet.
Den tanken har snurrat rätt länge.
Huset ska värderas och ett utrymme ska skapas för att låna upp men ändå hamna under 85% för att fortsättningsvis ha det som ett sparande till en lägenhet/radhus när junioren kommer upp i tonåren...
Men tanken på ett "nytt" badrum känns så kul och spännande och kräver en massa beslut... takdusch, handdukstork, golvvärme, nytt fönster, mönster, färg... galet!
 

Kommentera inlägget här :