Vinter och kort långpass

publicerat i Barnen, Löpning;
Ibland händer det liksom.
Korv me brö till lunch, serverad med ett glas kranvatten och räksallad.
Tror inte jag har fått så många glada tillrop på lunchen tidigare. Gott var det i alla fall.
Lunchpromenaderna börjar bli kallare, snart är det dags att ta med täckkjolen och vinterstövlarna till jobbet. Längtar inte alls faktiskt.
Samma kväll tog jag mig ut på en kvällstur alldeles allena, hunden fick vara hemma och vila med sin hosta. Jag går igenom en del spellistor på Spotify. Alla med olika takt och tema. Skönt att fokusera på musiken och låta tanken vila lite.
Efter löpningen fixade jag lite sängkläder och värme till ungdomarna som skulle komma sent på natten, jag vaknade vid 01:30 och då stod det ingen bil på uppfarten. Dom anlände strax efter tydligen.
Torsdag kväll blev det reflexbana med P-E och barnen (alltså, dom är ju barn men också vuxna liksom). Superskön runda som egentligen inte hände eftersom min klocka blev kvar hemma. Osis!
En annan som blev kvar hemma var Majken, hon får växa på sig till nästa år.
På fredagen hämtade ungdomarna den nyblivna 8-åringen på fritids och fixade henne till Spökmiddag och Halloweendisco senare på kvällen. Lyxig sminkning!
Vi styrde upp en kräftsoppa med ungerskt bondbröd.
Alldeles lagom en fredag kväll när alla ätit en stadig lunch innan.
Bubbel blev det också, såklart.
Lördag med SNÖÖÖÖÖÖ.... tur svärsonen hjälpte till med bilen! I shorts.
Vi åkte till gymmet, bäst att passa på när sällskap finns.
Vi körde bänkpress och lite andra godingar.
Välte däck igen, mycket roligt!
Nästan så jag blir sugen på att ha ett träningskort över vintern. Men bara nästan.
Sen stack dom iväg på innebandy så jag tog Majken med mig på promenad.
Hon är så himla pepp, glad och villig.
Sjukt bra val av hund, dom kommer ha riktigt kul sällskap i skogen och på alla andra ställen dom väljer. Själv lärde jag henne att sova middag i sängen med mig och katten. Sånt är bra att kunna, tycker jag.
Vinthunden fick sitta i karantän hemma hos min far pga kennelhosta. Jäkla otyg det där! 
Framåt kvällen väntade vi gäster och eftersom vi (läs barnen) är modiga så skulle vi bjuda på svamprisotto med sparris och lantbröd.
Det blev såååååå gott! Succé! Applåder!
Mmmmmm....
Missade att fota den bakade chokladkrämen den var lika god som vanligt. Nästan omöjlig att misslyckas med. Efteråt fyllde vi på med husbubbel och en film.. Ja, tre av oss såg film medan den fjärde slumrade i soffan (det var inte jag). 
Söndag - vintertid - vinterlöpning. Vi hade planerat ett långpass runt Björntjärn.
Men strax efter att jag tog den här bilden på P-E så tappade jag min telefon i snön, SKRÄCKEN alltså. Ingen av ungdomarna hade sina telefoner med sig så jag fick vända tillbaka, åka hem och hämta en telefon plus min lilla IPad och logga in på "hitta min IPhone". Hunden fick också följa med in eftersom jag inte skulle springa mer.
Sen var det bara att följa kartan och trycka på "spela upp ljud" med jämna mellanrum samtidigt som jag var rädd för att batteriet skulle ta slut i kylan. 
Sällskapet anpassade löprundan, vände tillbaka och vi möttes upp där vi letade från början. Kors i taket så hittade vi telefonen under snön, oskadd. 
Jag lastade in hunden i bilen och resten av sällskapet sprang sista biten tillbaka till Hällåsen.
Dom såg inte så jätteledsna ut.
Min runda slutade på 7 km och deras på 15 km.
En helt okej söndag tycker jag.

Kommentera inlägget här :